Τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών» στην Ελλάδα: Προκαλούν πανικό στους ανταγωνιστές

Ετοιμαστείτε για την άφιξη των «σούπερ μάρκετ των φτωχών» της Poundland στην Ελλάδα. Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης σε πανικό. Μάθετε περισσότερα!

Τα «σούπερ μάρκετ των φτωχών» στην Ελλάδα: Προκαλούν πανικό στους ανταγωνιστές>

Περιεχόμενα

  1. Η άφιξη των «σούπερ μάρκετ των φτωχών» στην Ελλάδα   Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης σε πανικό
  2. Η στρατηγική επέκτασης
  3. Σύγκριση τιμών σούπερ μάρκετ Made Easy
  4. Οφέλη από τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό
  5. Ενοποίηση στον τομέα των σούπερ μάρκετ
  6. Προκλήσεις μετά την πανδημία και προοπτικές της αγοράς
  7. Η εμφάνιση του Mere

«Σούπερ μάρκετ των φτωχών» προκαλούν πανικό στην Ελλάδα, καθώς γνωστές αλυσίδες από τη Μεγάλη Βρετανία, συμπεριλαμβανομένης της θυγατρικής της Poundland, Pepco, ετοιμάζονται να εισέλθουν στην αγορά.

Με επίκεντρο τις ανταγωνιστικές τιμές, αυτές οι εκπτωτικές αλυσίδες λιανικής πώλησης στοχεύουν να τριπλασιάσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους μέσα στην επόμενη δεκαετία. Καθώς η Ελλάδα παρουσιάζει μια νέα ψηφιακή πλατφόρμα για τη σύγκριση των τιμών των σούπερ μάρκετ, οι καταναλωτές μπορούν να αναμένουν μεγαλύτερη διαφάνεια και αυξημένο ανταγωνισμό στην αγορά.

Εν μέσω έκτακτων συνθηκών και αύξησης της ζήτησης, ο τομέας των σούπερ μάρκετ αντιμετωπίζει μια νέα φάση εξυγίανσης, με γνώμονα τα πλεονεκτήματα των μεγάλων φυσικών καταστημάτων και την προσαρμοστικότητα των διαδικτυακών πλατφορμών.

Η άφιξη των «σούπερ μάρκετ των φτωχών» στην Ελλάδα   Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης σε πανικό

Μια γνωστή αλυσίδα από τη Μεγάλη Βρετανία μπαίνει στον τομέα των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, φέρνοντας μια νέα προσθήκη στην αγορά.

Η Poundland, η βρετανική εκπτωτική αλυσίδα, στοχεύει να τριπλασιάσει τις πωλήσεις και τα κέρδη της στην Ελλάδα και την Ιταλία μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η Poundland, που συχνά αναφέρεται ως «τα σούπερ μάρκετ των φτωχών», θα εισέλθει στην Ελλάδα μέσω της θυγατρικής της Pepco, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.

Ο Andy Bond, υψηλόβαθμο στέλεχος της Poundland, δήλωσε ότι υπάρχει σημαντική ζήτηση για τις προσφορές της, δεδομένης της λιγότερο ανεπτυγμένης αγοράς εκπτωτικού λιανεμπορίου στην περιοχή.

Η στρατηγική επέκτασης

Η Poundland, που ιδρύθηκε το 1990, δραστηριοποιείται στον τομέα των καταναλωτικών αγαθών και του λιανικού εμπορίου. Από τις αρχές του 2019, η εταιρεία έχει ανοίξει 300 νέα καταστήματα στην κεντρική και ανατολική Ευρώπη.

Η Pepco, η θυγατρική της Poundland που ειδικεύεται στην ένδυση και τα είδη οικιακής χρήσης, προσφέρει προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Σύγκριση τιμών σούπερ μάρκετ Made Easy

Οι καταναλωτές στην Ελλάδα έχουν πλέον πρόσβαση σε μια ψηφιακή ηλεκτρονική πλατφόρμα καταναλωτών, που αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και τον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (ΟΚΑΑ), για να συγκρίνουν τις λιανικές τιμές των σούπερ μάρκετ.

Η πλατφόρμα, που είναι διαθέσιμη για χρήστες Android και iOS, επιτρέπει στους καταναλωτές να βλέπουν τις ημερήσιες τιμές για περισσότερους από 1.000 κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που βρίσκονται στο «καλάθι των νοικοκυριών» που ορίζει η ΕΛΣΤΑΤ. Οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν το δικό τους καλάθι αγορών και να βρουν το πιο προσιτό σούπερ μάρκετ για τις ανάγκες τους.

Προς το παρόν, στην πλατφόρμα συμμετέχουν αποστέλλοντας τις τιμές τους οι αλυσίδες Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Μασούτης, Lidl και το ηλεκτρονικό κατάστημα e-fresh. Στόχος της πλατφόρμας είναι να συμπεριλάβει στο μέλλον τιμές από ολόκληρη την αγορά, συμπεριλαμβανομένων των τιμών καυσίμων και των τιμών χονδρικής πώλησης.

Οφέλη από τη διαφάνεια και τον ανταγωνισμό

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, εξέφρασε την υπερηφάνεια του για τη δημιουργία ενός χρήσιμου εργαλείου που ενισχύει τη διαφάνεια στην αγορά.

Αυτή η ψηφιακή πλατφόρμα όχι μόνο επιτρέπει στους καταναλωτές να συγκρίνουν τις τιμές αλλά και προωθεί τον ανταγωνισμό. Επιτρέπει επίσης στις ρυθμιστικές αρχές, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, να εντοπίζουν εύκολα την εναρμόνιση των τιμών και να εντοπίζουν καρτέλ.

Η πλατφόρμα, η οποία συνδέεται με τη γραμμή καταγγελιών, παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την προστασία των καταναλωτών.

Ενοποίηση στον τομέα των σούπερ μάρκετ

Ο τομέας των σούπερ μάρκετ βιώνει έναν νέο γύρο εξυγίανσης, που οφείλεται σε εξαιρετικές περιστάσεις.

Σε αντίθεση με την προηγούμενη ενοποίηση που προκλήθηκε από την οικονομική κρίση και τη χαμηλή ζήτηση, ο σημερινός κύκλος συγχωνεύσεων τροφοδοτείται από την υπερβολική αύξηση της ζήτησης για σούπερ μάρκετ. Δύο βασικοί παράγοντες συμβάλλουν στην ενίσχυση των μεγάλων οργανωμένων επιχειρήσεων λιανικής πώλησης τροφίμων.

Πρώτον, τα μεγάλα φυσικά τους καταστήματα τους επιτρέπουν να εξυπηρετούν περισσότερους πελάτες ταυτόχρονα, μειώνοντας την ανάγκη για ουρές έξω από το κατάστημα. Δεύτερον, οι εν λόγω λιανοπωλητές προσαρμόστηκαν γρήγορα στην κρίση επενδύοντας σε ηλεκτρονικά καταστήματα και δημιουργώντας αποτελεσματικά συστήματα διανομής.

Προκλήσεις μετά την πανδημία και προοπτικές της αγοράς

Παρά την πρόσφατη αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ, οι αναλυτές προβλέπουν μείωση το 2021 λόγω της ελεγχόμενης κατάστασης της πανδημίας και της βαθιάς ύφεσης.

Το χαμηλότερο διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών μπορεί να οδηγήσει σε αναπροσαρμογή των τιμών και περαιτέρω ενοποίηση της αγοράς. Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ με επαρκείς πόρους, καλή πιστοληπτική ικανότητα και ισχυρές σχέσεις με προμηθευτές θα είναι σε καλύτερη θέση για να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις.

Η εμφάνιση του Mere

Η ρωσική εκπτωτική αλυσίδα Svetofor, γνωστή ως Mere, ενδιαφέρεται επίσης να εισέλθει στην ελληνική αγορά.

Με παρουσία σε πολλές χώρες, όπως η Ρωσία, η Γερμανία, η Πολωνία και άλλες, η Mere στοχεύει να επωφεληθεί από τη μεταπανδημική εποχή και την αναμενόμενη ύφεση.

To top