Η Eurostat αποκαλύπτει ότι η ελληνική αγοραστική δύναμη βρίσκεται κάτω από τη Βουλγαρία και τη Σλοβακία

Δείτε τα μέτρα μείωσης του κόστους που λαμβάνουν οι Έλληνες, καθώς η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων είναι σημαντικά χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Η Eurostat αποκαλύπτει ότι η ελληνική αγοραστική δύναμη βρίσκεται κάτω από τη Βουλγαρία και τη Σλοβακία>

Περιεχόμενα

  1. Eurostat: Κάτω από τη Βουλγαρία και τη Σλοβακία
  2. Οικονομική δυσχέρεια
  3. Κύρια αποτελέσματα της έρευνας
  4. Συντήρηση και επισκευή σπιτιού
  5. Θέρμανση και κατανάλωση ενέργειας
  6. Δαπάνες και αγορές νοικοκυριού
  7. Δραστηριότητες αναψυχής και διατροφικές συνήθειες

Η Eurostat αναφέρει ότι η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων είναι σημαντικά χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Πρόσφατη έρευνα της Ένωσης Καταναλωτών Εργαζομένων της ΓΣΕΕ δείχνει την οικονομική δυσπραγία που αντιμετωπίζουν οι Έλληνες λόγω της αύξησης των τιμών των αγαθών και των υπηρεσιών. Η έρευνα καταγράφει τις αντιδράσεις των καταναλωτών και τα μέτρα περικοπής των δαπανών τους. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα για τα αποτελέσματα της έρευνας.

Eurostat: Κάτω από τη Βουλγαρία και τη Σλοβακία

Η Eurostat αναφέρει ότι η αγοραστική δύναμη των Ελλήνων είναι σημαντικά χαμηλότερη από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Οι διαφορές μεταξύ των πολιτών των κρατών μελών της ΕΕ όσον αφορά το κατά κεφαλήν ΑΕΠ (σε πρότυπα αγοραστικής δύναμης) καταγράφονται από τη Eurostat. Το Λουξεμβούργο και η Ιρλανδία κατέγραψαν τα υψηλότερα επίπεδα (161% και 134% πάνω από το μέσο όρο της ΕΕ, αντίστοιχα). Η Βουλγαρία (41% κάτω από το μέσο όρο της ΕΕ), η Σλοβακία (33%) και η Ελλάδα (32%) κατέγραψαν τα χαμηλότερα επίπεδα.

Οικονομική δυσχέρεια

Η Eurostat δεν χρειαζόταν για να επιβεβαιώσει την (οικονομική) δυσπραγία των Ελλήνων.

Πρόσφατα, η Ένωση Ελλήνων Καταναλωτών Εργαζομένων της ΓΣΕΕ διεξήγαγε έρευνα για να καταγράψει τις αντιδράσεις των καταναλωτών στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των αγαθών και υπηρεσιών που καταναλώνουν. Η έρευνα διεξήχθη μεταξύ 10 Ιανουαρίου και 10 Φεβρουαρίου 2023, με τη συμπλήρωση 1.710 ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων.

Κύρια αποτελέσματα της έρευνας

Τα κυριότερα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής.

Συντήρηση και επισκευή σπιτιού

Μόνο το 4,8% πραγματοποιεί πάντα τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας του. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (59,9%) δηλώνει ότι η τελευταία φορά που συντήρησε το σπίτι του ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερα από πέντε χρόνια.

Θέρμανση και κατανάλωση ενέργειας

Οι καταναλωτές που έχουν μειώσει σημαντικά την ποσότητα θέρμανσης στο σπίτι τους αποτελούν το 86,8%. 8 στους 10 επιλέγουν να φορούν περισσότερα ρούχα για να αποφύγουν τα έξοδα θέρμανσης.

Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τη νύχτα κατά τις ώρες ύπνου. Σε ποσοστό 40%, οι καταναλωτές μειώνουν τον αριθμό των φορών που κάνουν μπάνιο και οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους από το μπάνιο (73,5%). Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του ηλεκτρικού φούρνου της κουζίνας.

Ωστόσο, το ποσοστό εκείνων που έχουν μειώσει και το καθημερινό μαγείρεμα δεν είναι μικρό (57%). Στο ίδιο μήκος κύματος, έχουν μειώσει το σιδέρωμα των ρούχων (73,7%) και επιλέγουν να πλένουν τα πιάτα με το χέρι για να αποφύγουν τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων (79,4%).

Επίσης, την προτίμησή τους για στεγνωτήριο ρούχων αντί για στεγνωτήριο ρούχων δηλώνει το 94,6% των καταναλωτών.

Δαπάνες και αγορές νοικοκυριού

Στην ερώτηση αν κάνουν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειοψηφία απαντά αρνητικά (83%).

Οι καταναλωτές σημειώνουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δεν συμβάλλει καθόλου στη μείωση του κόστους των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού (71,0%). Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, οι καταναλωτές θεωρούν ότι η πρωταρχική τους ανάγκη είναι να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%).

Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη είναι η κάλυψη του κόστους της ιατρικής περίθαλψης (59,8%), ακολουθεί η θέρμανση (54,3%) και τέλος το ενοίκιο/δάνειο κατοικίας (53,9%). Αξίζει να σημειωθεί ότι η ψυχαγωγία δεν έχει καμία έως μέτρια σημασία για τους περισσότερους (77,4%), όπως επίσης η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).

Οι καταναλωτές μείωσαν επίσης τις μετακινήσεις με ιδιωτικό αυτοκίνητο 77,3% και ένα ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό μείωσε την αγορά τροφίμων και άλλων βασικών ειδών πρώτης ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Τέλος, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τις αυξήσεις των τιμών των προϊόντων και της ενέργειας, οι καταναλωτές επιλέγουν να μειώσουν τις δαπάνες για προσωπική φροντίδα και ένδυση/υπόδηση (83,5% και 90,4%).

Δραστηριότητες αναψυχής και διατροφικές συνήθειες

Όσον αφορά τις δραστηριότητες αναψυχής, 6 στους 10 καταναλωτές δεν μπορούν να απολαύσουν ούτε μία εβδομάδα διακοπών το χρόνο. Το 56,2% δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον την τελευταία.

To top