Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Δείτε την ανάπτυξη και τις τάσεις στον τομέα των σούπερ μάρκετ, με αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3%. Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βρίσκονται σε άνοδο, ενώ συγκεκριμένες κατηγορίες τροφίμων παρουσιάζουν σημαντική ανάπτυξη.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας>

Περιεχόμενα

  1. : Ο τομέας των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% σε 5 μήνες
  2. Σούπερ μάρκετ: «Τρελά» κέρδη για τους ιδιοκτήτες – Δείτε πόσα έβγαλαν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης –
  3. Σούπερ μάρκετ: Ακρίβεια αύξησε τον κύκλο εργασιών κατά 9,3% σε 5 μήνες. «Καίνε» τα τρόφιμα, αδειάζοντας το καλάθι των καταναλωτών στα Σούπερ Μάρκετ.
  4. Πίνακας περιεχομένων
  5. Σούπερ μάρκετ: Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη
  6. Σούπερ μάρκετ: 19,3% αύξηση σε PL
  7. Σούπερ μάρκετ: τροφίμων στο καλάθι
  8. Σούπερ μάρκετ: PL και επώνυμα προϊόντα
  9. Πού πρέπει να επικεντρωθούν οι προμηθευτές
  10. Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη φροντίδα! Ποτέ μην αγοράζετε αυτά τα 7 προϊόντα online
  11. Σούπερ μάρκετ: Slavenite έχει εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού
  12. Σούπερ μάρκετ: Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση
  13. Σούπερ μάρκετ: PL στο 19,3%
  14. Σούπερ μάρκετ: τροφίμων στο καλάθι
  15. Σούπερ μάρκετ: PL και επώνυμα προϊόντα

: Ο τομέας των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% σε 5 μήνες

.

Ο τομέας των σούπερ μάρκετ σημείωσε σημαντική ανάπτυξη, με αύξηση 9,3% τους πρώτους πέντε μήνες του 2023. Η αύξηση αυτή μπορεί να αποδοθεί στις αυξήσεις των τιμών, οι οποίες ανήλθαν κατά μέσο όρο σε 9,2% ανά μονάδα.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Circana Παναγιώτης Μπορέτος αποκάλυψε τα ευρήματα αυτά στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒΤ, τονίζοντας την επιτυχία των κατηγοριών των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG). Ειδικότερα, ο τομέας των τροφίμων σημείωσε αύξηση 8,2% σε αξία, αλλά μικρή μείωση 0,9% σε μονάδες, υποδηλώνοντας επέκταση με γνώμονα τις τιμές. Ας εξερευνήσουμε τις βασικές τάσεις και γνώσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ.

Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης: «Τρελά» κέρδη για τους ιδιοκτήτες – Δείτε πόσα έβγαλαν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης –.

Σούπερ μάρκετ: «Τρελά» κέρδη για τους ιδιοκτήτες – Δείτε πόσα έβγαλαν Σκλαβενίτης, Βασιλόπουλος, Μασούτης –

Σούπερ μάρκετ: Ακρίβεια αύξησε τον κύκλο εργασιών κατά 9,3% σε 5 μήνες. «Καίνε» τα τρόφιμα, αδειάζοντας το καλάθι των καταναλωτών στα Σούπερ Μάρκετ.

Σούπερ μάρκετ: Ακρίβεια αύξησε τον κύκλο εργασιών κατά 9,3% σε 5 μήνες. «Καίνε» τα τρόφιμα, αδειάζοντας το καλάθι των καταναλωτών στα Σούπερ Μάρκετ.

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ αυξήθηκε κατά 9,3% το πρώτο πεντάμηνο του 2023, με όλες τις κατηγορίες ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) με σταθερό barcode και on-balance να καταγράφουν ανάπτυξη, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Circana Παναγιώτης Μπορέτος στη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒΤ.

Ειδικότερα όσον αφορά τα τρόφιμα, σημείωσε ότι ο τομέας κατέγραψε αύξηση 8,2% σε όρους αξίας, αλλά μικρή μείωση 0,9% σε μονάδες.

Ωστόσο, η μείωση αυτή είναι μεγαλύτερη από τις άλλες δύο κατηγορίες, δηλαδή τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και τα είδη οικιακής χρήσης.

Η αύξηση αποδίδεται εξ ολοκλήρου στις αυξήσεις των τιμών, οι οποίες ανήλθαν σε 9,2% ανά μονάδα.

Σε επίπεδο μεγακατηγορίας, ο υψηλότερος ρυθμός ανάπτυξης το 4ο τρίμηνο του 2023 καταγράφεται στα σνακ, τα γαλακτοκομικά, τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα μη αλκοολούχα (8,4%), τα αλκοολούχα (4,1%), τα βοηθήματα μαγειρικής (4,8%) και τα συσκευασμένα τρόφιμα (6,2%).

Πίνακας περιεχομένων.

Πίνακας περιεχομένων

  • Σούπερ μάρκετ: Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη

Σούπερ μάρκετ: Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη

  • Σούπερ μάρκετ: 19,3% αύξηση σε PL

Σούπερ μάρκετ: 19,3% αύξηση σε PL

  • Σούπερ μάρκετ: τροφίμων στο καλάθι

Σούπερ μάρκετ: τροφίμων στο καλάθι

  • Σούπερ μάρκετ: PL και επώνυμα προϊόντα

Σούπερ μάρκετ: PL και επώνυμα προϊόντα

  • Πού πρέπει να επικεντρωθούν οι προμηθευτές

Πού πρέπει να επικεντρωθούν οι προμηθευτές

  • Σούπερ μάρκετ: Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη φροντίδα! Ποτέ μην αγοράζετε αυτά τα 7 προϊόντα online

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλη φροντίδα! Ποτέ μην αγοράζετε αυτά τα 7 προϊόντα online

  • Σούπερ μάρκετ: Slavenite ισοπέδωσε τους όρους ανταγωνισμού

Σούπερ μάρκετ: Slavenite έχει εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού

  • Σούπερ μάρκετ: Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση

Σούπερ μάρκετ: Οι κατηγορίες με τη μεγαλύτερη αύξηση

Όσον αφορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, το μερίδιό τους στο σύνολο των συσκευασμένων τροφίμων αυξήθηκε σε 21,7% από 20,2%, με σημαντική αύξηση σε πολλές κατηγορίες τροφίμων.

Στα σνακ παραμένουν οριακά αυξημένα, σημαντική αύξηση παρατηρείται στα γαλακτοκομικά που αύξησαν το μερίδιό τους από 13,4% σε 15,8%, ενώ στα κατεψυγμένα τρόφιμα το μερίδιο αυξήθηκε από 21% σε 22,3%.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Επίσης, τα βοηθήματα μαγειρικής και τα αλκοολούχα ποτά PL παραμένουν σταθερά, ενώ στα μη αλκοολούχα ποτά από 5,8% ανέβηκαν στο 6,7%.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Εάν εξετάσετε την τιμή ανά μονάδα, τα γαλακτοκομικά είναι ο… πρωταθλητής όσον αφορά τις αυξήσεις των τιμών με 15,7%, με τη μέση τιμή μονάδας να αυξάνεται σε 2,26 ευρώ από 1,98 ευρώ.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Στα κατεψυγμένα τρόφιμα, οι αυξήσεις των τιμών ανήλθαν σε 10%, με τη μέση τιμή μονάδας να αυξάνεται στα 3,5 ευρώ από 3,2 ευρώ.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Σούπερ μάρκετ: PL στο 19,3%.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Σούπερ μάρκετ: PL στο 19,3%

Συνολικά, η αγορά αυξάνεται χάρη στην ανατίμηση, υπό την πίεση των πωλήσεων ανά μονάδα προϊόντος, και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνονται, τα οποία κατά το τρίμηνο αύξησαν το μερίδιό τους στο 19,3%.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Παρά τη σημαντική ανάπτυξη, σημειώνεται ότι σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες το μερίδιο των PL στο συνολικό κύκλο εργασιών ξεκινά από το 25%, γεγονός που σημαίνει ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης των PL.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

«Το PL μπορεί να είναι μια πιο βραχυπρόθεσμη λύση, αλλά πρέπει να εξετάσουμε το μέλλον των εμπορικών σημάτων μας για να δούμε πώς μπορούμε να προχωρήσουμε», επισήμανε ο Boretos.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Όσον αφορά τα μερίδια αγοράς της PL ανά κατηγορία giga, είπε ότι τα προϊόντα διατροφής αυξήθηκαν από 15,3% σε 16,4%, τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας από 14,8% σε 17,4% και τα προϊόντα οικιακής χρήσης από 21,4% σε 23,6%. «Στα τρόφιμα είναι ακόμα χαμηλά αλλά όπως βλέπουμε αρχίζουν να αυξάνονται επικίνδυνα», είπε.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Σούπερ μάρκετ: τροφίμων στο καλάθι.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Σούπερ μάρκετ: τροφίμων στο καλάθι

Συγκρίνοντας την κατηγορία των τροφίμων στο σύνολό της χρησιμοποιώντας στοιχεία από το καλάθι των νοικοκυριών, βλέπουμε ότι κατά το τρίμηνο τα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 19,6% από 17,8% στην αρχή της πρωτοβουλίας.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Όπως είπε ο κ. Μπορέτος, η αύξηση που παρατηρείται στο καλάθι είναι πιο σημαντική από την κατηγορία των τροφίμων στο σύνολό της. Αυτό εξηγείται καθώς τα προϊόντα που υπήρχαν στο καλάθι των νοικοκυριών ήταν κυρίως προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

«Με βάση τις αναλύσεις που κάναμε σε επώνυμα προϊόντα, διαπιστώθηκε ότι εκείνα που μπήκαν στο καλάθι χωρίς να έχουν μειώσει την τιμή δεν είχαν σχεδόν καμία αύξηση. Άρα καταλαβαίνουμε ότι για να προσεγγίσουν τον καταναλωτή έπρεπε να έχουν έκπτωση».

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Σούπερ μάρκετ: PL και επώνυμα προϊόντα.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Σούπερ μάρκετ: PL και επώνυμα προϊόντα

Εξετάζοντας τις 60 κορυφαίες κατηγορίες, αυτές αυξήθηκαν μέσα σε 5 μήνες κατά 10,5% σε αξία. Οι επώνυμες μάρκες έτρεξαν με 8,6% και οι PL με 20%, δηλαδή με υπερδιπλάσιο ρυθμό.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Όσον αφορά τα τεμάχια, διαπιστώνουμε ότι η επώνυμη είναι αρνητική στο -0,7%, ενώ η ιδιωτική ετικέτα είναι αυξημένη κατά 5%.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Υπογραμμίστηκε ότι, αν και η τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας αυξάνεται με υψηλότερο ρυθμό από ό,τι τα επώνυμα προϊόντα, υπάρχει επίσης υψηλότερη αύξηση ανά μονάδα προϊόντος.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Συγκεκριμένα, τα επώνυμα προϊόντα αύξησαν την τιμή τους κατά 9,3% όταν οι τιμές των PL αυξήθηκαν κατά 14,4%. «Βλέπουμε ότι ο καταναλωτής αξιολογεί τι μπορεί και τι δεν μπορεί να αντέξει οικονομικά και ποια προϊόντα είναι σημαντικά φθηνότερα.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Είδαμε επίσης ότι η τοποθέτηση του προϊόντος παίζει ρόλο στην απόφαση αγοράς και η επισήμανση στο καλάθι είναι ενισχυτικός παράγοντας για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας».

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας

Ο Μπορέτος πρόσθεσε ότι «ο καταναλωτής έχει μετατραπεί από καταναλωτής σε αγοραστή,.

Ανάπτυξη του τομέα των σούπερ μάρκετ: Αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 9,3% και τάσεις ιδιωτικής ετικέτας
To top