Απόφαση ορόσημο: Οι ελληνικές εισπρακτικές εταιρείες αντιμετωπίζουν νέους κανονισμούς για τις τηλεφωνικές κλήσεις και την παρενόχληση

Μετα-περιγραφή:
«Νέοι κανονισμοί περιορίζουν τις πρακτικές των εισπρακτικών εταιρειών, περιορίζοντας τις κλήσεις, προστατεύοντας τα δικαιώματα των οφειλετών. Μάθετε περισσότερα για τις κυρώσεις και τις απαγορευμένες πρακτικές».

Απόφαση ορόσημο: Οι ελληνικές εισπρακτικές εταιρείες αντιμετωπίζουν νέους κανονισμούς για τις τηλεφωνικές κλήσεις και την παρενόχληση>

Περιεχόμενα

  1. Απόφαση ορόσημο για τα γραφεία συλλογής
  2. Καλύτερη επικοινωνιακή οριοθέτηση για δικηγορικά γραφεία
  3. Πρακτορεία είσπραξης: Ο ρόλος και οι ευθύνες τους
  4. Κυρώσεις για παράβαση των υποχρεώσεων
  5. Απαγορευμένες πρακτικές από εισπράκτορες οφειλών
  6. Ανάκτηση οφειλών από οργανισμούς είσπραξης
  7. Κλήσεις αγνώστου αριθμού από οργανισμούς είσπραξης
  8. Κανονισμοί και υποχρεώσεις

Παρουσιάζοντας το «Οργανισμοί είσπραξης στην Ελλάδα: Οι νέοι κανονισμοί και τα δικαιώματα των πολιτών» Δείτε την απόφαση-ορόσημο που βάζει τέλος στις υπερβολικές τηλεφωνικές κλήσεις από εισπρακτικές εταιρείες στην Ελλάδα.

Ο νέος Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών φέρνει κρίσιμες διατάξεις, βελτιώνοντας την επικοινωνία μεταξύ δικηγορικών γραφείων και οφειλετών. Ενημερωθείτε για τις απαγορευμένες πρακτικές, τις επιλογές ρύθμισης οφειλών και τα δικαιώματα που έχουν οι πολίτες. Μάθετε τι πρέπει να κάνετε αν οι εισπρακτικές εταιρείες επικοινωνήσουν μαζί σας από άγνωστο αριθμό.

Μείνετε ενημερωμένοι, διεκδικήστε τα δικαιώματά σας και βάλτε τέλος στις αθέμιτες πρακτικές είσπραξης οφειλών.

Απόφαση ορόσημο για τα γραφεία συλλογής

Τέλος, τα αιτήματα του ελληνικού λαού ικανοποιήθηκαν με μια σημαντική απόφαση σχετικά με τις εισπρακτικές εταιρείες.

Ο νέος Κώδικας Οργανισμού Δικαστηρίων και Κατάστασης Δικαστικών Λειτουργών εισήγαγε διατάξεις που βάζουν φραγμό στις αδυσώπητες τηλεφωνικές κλήσεις των εισπρακτικών εταιρειών. Ας εντρυφήσουμε στις λεπτομέρειες.

Καλύτερη επικοινωνιακή οριοθέτηση για δικηγορικά γραφεία

Οι νέοι κανονισμοί αποσκοπούν στη θέσπιση σαφών ορίων στην επικοινωνία μεταξύ των δικηγορικών γραφείων που ενεργούν ως εισπρακτικές εταιρείες και των οφειλετών. Εφαρμόζονται οι ακόλουθες διατάξεις.

  • Η επικοινωνία μπορεί να γίνει μόνο μία φορά κάθε δύο ημέρες, αυστηρά κατά τις εργάσιμες ώρες (9:00 – 20:00).
  • Οι τηλεφωνικές κλήσεις στο χώρο εργασίας του οφειλέτη απαγορεύονται πλέον.

Πρακτορεία είσπραξης: Ο ρόλος και οι ευθύνες τους

Οι οργανισμοί είσπραξης έχουν συγκεκριμένους ρόλους και υποχρεώσεις στη διαδικασία είσπραξης οφειλών. Αυτοί περιλαμβάνουν.

  • Ενημέρωση των οφειλετών για τις ανεξόφλητες οφειλές τους.
  • Διαπραγμάτευση όρων αποπληρωμής για λογαριασμό πιστωτικών ιδρυμάτων.

Κυρώσεις για παράβαση των υποχρεώσεων

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις τους, οι οργανισμοί είσπραξης μπορεί να αντιμετωπίσουν κυρώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν.

  • Πρόστιμα που κυμαίνονται από 5.000 έως 500.000 ευρώ (διπλασιάζονται για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις).
  • Ο οφειλέτης μπορεί να κινηθεί νομικά κατά των εισπρακτικών εταιρειών σε περιπτώσεις απειλών, εκβιασμών ή προσβολών.

Απαγορευμένες πρακτικές από εισπράκτορες οφειλών

Οι οργανισμοί είσπραξης απαγορεύεται να εφαρμόζουν ορισμένες πρακτικές, όπως.

  • Χρήση σωματικής ή ψυχολογικής βίας για να θέσει σε κίνδυνο τον οφειλέτη, τα περιουσιακά του στοιχεία ή τα μέλη της οικογένειάς του.
  • Εκτέλεση ενεργειών που προορίζονται αποκλειστικά για δικηγόρους, όπως πλειστηριασμός εγγράφων.

Ανάκτηση οφειλών από οργανισμούς είσπραξης

Έχουν διατυπωθεί παράπονα σχετικά με τις μεθόδους που χρησιμοποιούν οι οργανισμοί είσπραξης οφειλών.

Η δικηγόρος Άννα Κορσάνου, μιλώντας στο OPEN και την εκπομπή «Τώρα Μαζί», τόνισε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι οφειλέτες και οι νόμιμοι εκπρόσωποί τους κατά την επικοινωνία τους με τις εισπρακτικές εταιρείες. Συχνά αποφεύγουν να απαντούν στα τηλέφωνα και τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με αποτέλεσμα να απαιτούνται χρονοβόρες διαδικασίες για την έκδοση δηλώσεων οφειλών ή τη διευθέτηση αποπληρωμής.

Επιπλέον, προκύπτουν επιπλοκές κατά τη μεταφορά δανείων μεταξύ ταμείων, με περιπτώσεις εταιρειών διαχείρισης να απαιτούν την επιστροφή ήδη διακανονισθέντων ποσών. Η κ. Κορσάνου εξέφρασε επίσης ανησυχίες για την έλλειψη ορατότητας των οφειλών στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού, γεγονός που οδήγησε σε διαμαρτυρίες του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.

Κλήσεις αγνώστου αριθμού από οργανισμούς είσπραξης

Με τη λήξη του μορατόριουμ της κυβέρνησης για την είσπραξη οφειλών στις αρχές του 2021, οι εισπρακτικές εταιρείες έχουν εντείνει τις προσπάθειές τους.

Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτών (GGEPK) έλαβε 79 καταγγελίες τους πρώτους μήνες του έτους, με στόχο τόσο τις εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών όσο και τα δικηγορικά γραφεία που ασκούν παρόμοιες δραστηριότητες. Έχουν ήδη επιβληθεί διοικητικές κυρώσεις, οι οποίες οδήγησαν σε πρόστιμα συνολικού ύψους 45.000 ευρώ.

Κανονισμοί και υποχρεώσεις

Οι εισπρακτικές εταιρείες πρέπει να τηρούν τους ακόλουθους κανονισμούς που περιγράφονται στο νόμο 3758/2009 (όπως τροποποιήθηκε από το νόμο 4038/2012) κατά την επικοινωνία τους με τους οφειλέτες.

To top