Αττική Οδός: Μείωση διοδίων & αποκάλυψη λεπτομερειών συμβολαίου

Μάθετε για τις μειωμένες τιμές διοδίων για την Αττική Οδό, ένα από τα τελευταία συμβόλαια υψηλής αξίας στην ελληνική αγορά, και τους μνηστήρες που διεκδικούν το συμβόλαιο. Δείτε τα αναμενόμενα μερίσματα και τις αποπληρωμές κεφαλαίου για τους μετόχους της Αττικής Οδού, καθώς και τη διαμάχη γύρω από το κόστος συντήρησης.

Αττική Οδός: Μείωση διοδίων & αποκάλυψη λεπτομερειών συμβολαίου>

Περιεχόμενα

  1. Μείωση τιμών διοδίων Αττικής Οδού
  2. Αττική Οδός μνηστήρες
  3. Κόστος συντήρησης της Αττικής Οδού
  4. Έσοδα για τους μετόχους της Αττικής Οδού
  5. Η απόδοση της Αττικής Οδού το 2022
  6. Έσοδα από το συμβόλαιο της Αττικής Οδού έως το 2027

Η Αττική Οδός, ένας από τους μεγαλύτερους και πιο πολυσύχναστους αυτοκινητόδρομους στην Ελλάδα, βρίσκεται και πάλι στην επικαιρότητα, καθώς οι τιμές των διοδίων μειώνονται στα 2,5 ευρώ.

Η νέα σύμβαση αναμένεται να προσελκύσει μεγάλο ενδιαφέρον από διάφορους διεθνείς και εγχώριους ομίλους, μεταξύ των οποίων η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco και η Abertis Infraestructuras. Εν τω μεταξύ, οι μέτοχοι της Αττικής Οδού έχουν λάβει κεφάλαια της τάξης των 600 εκατ. ευρώ από μερίσματα και αποπληρωμές κεφαλαίου από το 2016.

Ωστόσο, η σύμβαση παραχώρησης παραμένει αμφιλεγόμενη, καθώς δεν προβλέπει μέγιστη επιβάρυνση για το κόστος συντήρησης.

Μείωση τιμών διοδίων Αττικής Οδού

Το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου ενέκρινε την τελική μορφή της σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό και το κείμενο της σύμβασης έχει αποσταλεί στο Υπουργείο Οικονομικών για σχόλια και τελική έγκριση.

Η ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών θα μετατεθεί για το πρώτο 15ήμερο του Ιουλίου. Η τιμή των διοδίων θα κλειδώσει στα 2,5 ευρώ (από 2,8 ευρώ σήμερα), με δυνατότητα αναθεώρησης προς τα πάνω μετά τα πρώτα πέντε χρόνια της σύμβασης. Η νέα σύμβαση αμφισβητείται από διάφορους ομίλους, τόσο εγχώριους όσο και διεθνείς.

Αττική Οδός μνηστήρες

Η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Avax – Ardian, η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partner και η κοινοπραξία Macquarie – Fincop Infrastructure είναι μεταξύ των υποψηφίων για τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Κόστος συντήρησης της Αττικής Οδού

Η σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού είναι η μόνη στο είδος της που δεν προβλέπει μέγιστη επιβάρυνση για το κόστος συντήρησης.

Οι μέτοχοι του παραχωρησιούχου ισχυρίζονται ότι η σύμβαση και το κόστος συντήρησης ελέγχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, το Υπουργείο Οικονομικών, την PricewaterhouseCoopers, την Ernst & Young και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Έσοδα για τους μετόχους της Αττικής Οδού

Οι μέτοχοι της Αττικής Οδού θα συνεχίσουν να λαμβάνουν έσοδα μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024. Οι όμιλοι Ελλάκτωρ και Avax έχουν λάβει μερίσματα και αποπληρωμές κεφαλαίου ύψους 600 εκατ.

ευρώ μεταξύ του 2016 και του οικονομικού έτους 2022. Οι μέτοχοι θα εισπράξουν το μέρισμα για το οικονομικό έτος 2024 το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν αποπληρωμές κεφαλαίου, που θα καλύψουν τα έτη 2026 και 2027. Το κόστος κατασκευής της Αττικής οδού ανήλθε σε 1,3 δισ. ευρώ.

Η απόδοση της Αττικής Οδού το 2022

Το 2022, οι πωλήσεις της Αττικής Οδού αυξήθηκαν κατά 11,6% σε 197,3 εκατ. ευρώ, τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν κατά 17,5% σε 67 εκατ. ευρώ και η κυκλοφορία των οχημάτων αυξήθηκε κατά 12,5%, ξεπερνώντας τα προ της πανδημίας επίπεδα.

Η ανάκαμψη αυτή αναμένεται να προσελκύσει υψηλό ενδιαφέρον για τη νέα σύμβαση παραχώρησης.

Έσοδα από το συμβόλαιο της Αττικής Οδού έως το 2027

Το συμβόλαιο της Αττικής Οδού θα συνεχίσει να παράγει έσοδα μέχρι το 2027, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του διευθύνοντος συμβούλου του ομίλου Ελλάκτωρ Ευθύμιου Μπουλούτα.

Οι μέτοχοι θα λάβουν το μέρισμα για τη χρήση 2024 το 2025, ενώ θα ακολουθήσουν αποπληρωμές κεφαλαίου, που θα καλύψουν το 2026 και το 2027. Το ποσό της αποπληρωμής κεφαλαίου που θα λάβουν οι σημερινοί μέτοχοι δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί.

To top