Αττική Οδός: Νέες τιμές διοδίων και μελλοντικά σχέδια

Δείτε τις νέες τιμές διοδίων για την Αττική Οδό και τις λεπτομέρειες της σύμβασης παραχώρησης. Επίσης, ενημερωθείτε για τις επερχόμενες επεκτάσεις και τα έργα.

Αττική Οδός: Νέες τιμές διοδίων και μελλοντικά σχέδια>

Περιεχόμενα

  1. Αττική Οδός: Νέα Σύμβαση Παραχώρησης και Πρόβλεψη Αύξησης Διοδίων
  2. Η Αττική Οδός και οι μνηστήρες
  3. Αττική Οδός: Επέκταση Έργων
  4. Αττική Οδός: Το Μεγάλο Έργο

Εγκρίθηκε το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, το οποίο προβλέπει λεπτομέρειες σχετικά με την αύξηση των διοδίων και τις επεκτάσεις του αυτοκινητοδρόμου.

Η σύμβαση επιτρέπει την αναπροσαρμογή των τιμών των διοδίων με βάση τις συνθήκες κυκλοφορίας και μετά από αίτημα του παραχωρησιούχου. Η τρέχουσα τιμή διοδίων των 2,80 ευρώ θα μειωθεί στα 2,50 ευρώ προς το τέλος του 2022.

Η σύμβαση περιλαμβάνει επίσης σχέδια για την επέκταση του αυτοκινητόδρομου προς Λαύριο και Ραφήνα, καθώς και τη Δυτική Περιφερειακή Οδό Υμηττού προς Βουλιαγμένη, μεταξύ άλλων έργων.

Αττική Οδός: Νέα Σύμβαση Παραχώρησης και Πρόβλεψη Αύξησης Διοδίων

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου οριστικοποίησε τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία θα δοθεί στις συμμετέχουσες εταιρείες τις επόμενες ημέρες.

Η νέα σύμβαση επιτρέπει την αναπροσαρμογή της τιμής των διοδίων με βάση τις συνθήκες κυκλοφορίας και μετά από αίτημα του παραχωρησιούχου. Σήμερα, τα διόδια είναι στα 2,80 ευρώ, αλλά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε ανακοινώσει μείωση στα 2,50 ευρώ μέχρι το τέλος του 2022.

Ωστόσο, ο νέος σχεδιασμός περιλαμβάνει πενταετή πρόβλεψη για αύξηση των διοδίων, εάν υπάρξει υψηλός κορεσμός της κυκλοφορίας στον άξονα.

Η Αττική Οδός και οι μνηστήρες

Ο αυτοκινητόδρομος Αττική Οδός είναι ο συνδετικός κρίκος του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ευζώνοι), που συνδέει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα – Λαμία με τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα – Κόρινθος, παρακάμπτοντας το κέντρο της Αθήνας. Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος συμμετείχαν οι ακόλουθες εταιρείες.

  • ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S. A.
  • GRUPPO FININC – INC SpA Ένωση προσώπων αποτελούμενη από τις εταιρείες «GEK TERNA S.A.» και «FS ARK HOLDCO S.a.r.l.». »
  • Ένωση προσώπων «VINCI HIGHWAYS S.A.S. – VINCI CONCESSIONS S.A.S. – MYTILINEOS S.A. – MOBILITY PARTNER S.A.S.».
  • Ένωση προσώπων «AKTOR PARACHORISISIS S.A. – ABAX S.A. – ADRIAN INFRASTRUCTURE»
  • Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «INTRAKAT-BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL S.A.» και «RUBICONE BIDCO S.A.».
  • Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS S. AR. L.» και «FINCOP INFRASTRUCTURE LTD».
  • Κοινοπραξία αποτελούμενη από τις εταιρείες «VAUBAN» – «DIF» – «EGIS».

Αττική Οδός: Επέκταση Έργων

Επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Οδού Υμηττού προς Λ. Βουλιαγμένης

Η αστική σήραγγα της Ηλιούπολης θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, όπου θα αποσυναρμολογηθούν τα φανάρια για να μετατραπεί σε αυτοκινητόδρομο.

Το μήκος της σήραγγας είναι περίπου 3 χιλιόμετρα με τρεις λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Ο χρόνος ταξιδιού από τη Λεωφ. Κατεχάκη προς τη Λεωφόρο Κατεχάκη Βουλιαγμένης αναμένεται να μειωθεί στα 10 λεπτά σε σχέση με τα 30 λεπτά που είναι σήμερα.

Επέκταση προς Λαύριο και Ραφήνα

Ο αυτοκινητόδρομος θα επεκταθεί μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας, παρακάμπτοντας τη λεωφόρο Μαραθώνος και τα πολυάριθμα φανάρια, ενώ ο υφιστάμενος δρόμος θα διαπλατυνθεί από το Μαρκόπουλο μέχρι το λιμάνι του Λαυρίου.

Πρότυπες προτάσεις για έργα υποδομής αξίας άνω των 200 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ υποβάλλονται από ιδιωτικές εταιρείες και μπορούν να υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων έργων, παραχωρήσεων και συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Αττική Οδός: Το Μεγάλο Έργο

Το εφάπαξ κόστος εργασιών που προσφέρει η κοινοπραξία αντιστοιχεί σε έκπτωση 5,30%, με αποτέλεσμα το.

To top