Αττική Οδός: Ποιος θα κερδίσει την προσφορά για τη νέα παραχώρηση; Οι υποψήφιοι αποκαλύφθηκαν

Ενημερωθείτε για τη μάχη για την ιδιοκτησία της Αττικής Οδού, του πολυτιμότερου ελληνικού περιουσιακού στοιχείου στον τομέα των υποδομών. Δείτε τις οκτώ εταιρείες που διεκδικούν την παραχώρησή της, τις αλλαγές στις τιμές των διοδίων και το μέλλον των πληρωμών διοδίων.

Αττική Οδός: Ποιος θα κερδίσει την προσφορά για τη νέα παραχώρηση; Οι υποψήφιοι αποκαλύφθηκαν>

Περιεχόμενα

  1. Ποιος θα είναι ο νέος ιδιοκτήτης της Αττικής Οδού;
  2. Οι προσφορές για την Αττική Οδό
  3. Τι θα συμβεί στο BOAK;
  4. Έρχονται αλλαγές στις τιμές των διοδίων
  5. Πώς να πληρώσετε τα διόδια

Ενημερωθείτε για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τους εν εξελίξει διαγωνισμούς υποδομών για την Αττική Οδό και τον ΒΟΑΚ.

Μάθετε για τους μεγάλους ομίλους που ανταγωνίζονται για τη νέα 25ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού, τις αλλαγές στις τιμές των διοδίων και την επικείμενη μετάβαση σε ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων. Δείτε ποιοι είναι οι υποψήφιοι για το «φιλέτο» των αυτοκινητοδρόμων και πώς θα αλλάξει η πληρωμή των διοδίων τους επόμενους μήνες. Μείνετε ενήμεροι για τις εξελίξεις αυτών των μεγάλων έργων υποδομής στην Ελλάδα.

Ποιος θα είναι ο νέος ιδιοκτήτης της Αττικής Οδού;

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το Κρατικό Ταμείο Ανάπτυξης ετοιμάζονται να προκηρύξουν προσφορές για τη νέα περίοδο παραχώρησης της Αττικής Οδού και οι μεγάλοι όμιλοι ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στο διαγωνισμό.

Η Αττική Οδός αποτελεί το πολυτιμότερο περιουσιακό στοιχείο στον τομέα των ελληνικών υποδομών και οι προσφορές για τη νέα 25ετή παραχώρηση έχουν ήδη υποβληθεί. Οκτώ ξένα funds, μεταξύ των οποίων η ABERTIS INFRAESTRUCTURAS S. A., η GRUPPO FININC – INC SpA, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε., η VINCI HIGHWAYS S.A.S. και άλλα, διαγωνίζονται για την απόκτηση του αυτοκινητοδρόμου.

Οι προσφορές για την Αττική Οδό

Τα διόδια για τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού αναμένεται να διαμορφωθούν στα 2,50 ευρώ, δηλαδή 30 λεπτά λιγότερα από σήμερα. Το μοναδικό κατασκευαστικό στοιχείο της νέας παραχώρησης θα είναι η συντήρηση του αυτοκινητόδρομου.

Τι θα συμβεί στο BOAK;

Το τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως τη Χερσόνησο θα τεθεί προς παραχώρηση και οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν στις 31 Μαρτίου. Ο προϋπολογισμός του έργου προσεγγίζει το 1,1 δισ.

ευρώ και η χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου θα καλυφθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ 2021-2027. Αρκετές συμμαχίες, μεταξύ των οποίων οι ACTOR CONCESSIONS, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, VINCI και Κ/Ξ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ-INTERTOLL, έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο.

Έρχονται αλλαγές στις τιμές των διοδίων

Τεράστια αλλαγή εξετάζεται για τα διόδια της Αττικής Οδού και στο τραπέζι βρίσκεται η μείωση των διοδίων. Ωστόσο, η πρόταση για κλιμακωτές χρεώσεις ανάλογα με την ώρα της ημέρας φαίνεται να απορρίπτεται.

Το υπουργείο Υποδομών εκτιμά ότι το ύψος των διοδίων θα πρέπει να διατηρηθεί περίπου στα σημερινά επίπεδα, με δυνατότητα αύξησης σε βάθος χρόνου ανάλογα με τα κυκλοφοριακά δεδομένα. Το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου στοχεύει στην προώθηση του διαγωνισμού το συντομότερο δυνατό, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης από το Δημόσιο.

Πώς να πληρώσετε τα διόδια

Η εγκατάσταση, η λειτουργία και η συντήρηση του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα ελεύθερης κυκλοφορίας στους αυτοκινητοδρόμους όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων θα καλυφθεί από έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Το νέο σύστημα θα καταργήσει ουσιαστικά τους σταθμούς διοδίων όπως είναι σήμερα και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει. Το σύστημα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέχρι το τέλος του 2025, ενώ στα επαγγελματικά οχήματα θα εγκατασταθεί συσκευή που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της διαδρομής τους με τη βοήθεια δορυφόρων.

Για τα ιδιωτικά αυτοκίνητα, η πινακίδα κυκλοφορίας θα καταγράφεται όταν εισέρχονται και εξέρχονται από τον αυτοκινητόδρομο και η αντίστοιχη χρέωση θα επιβάλλεται επιτόπου, πάντα με βάση τα χιλιόμετρα.

To top