Χάος στο σούπερ μάρκετ: Η αφαίρεση πλαστικού και η εκτίναξη των τιμών ταρακουνάνε τα ράφια

Δείτε το χάος που επικρατεί στα σούπερ μάρκετ λόγω της αφαίρεσης των πλαστικών προϊόντων, ενώ οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν αύξηση των τιμών για βασικά αγαθά. Εξερευνήστε τους λόγους που κρύβονται πίσω από τις αυξήσεις των τιμών και τον αντίκτυπο των αυξήσεων των πρώτων υλών.

Χάος στο σούπερ μάρκετ: Η αφαίρεση πλαστικού και η εκτίναξη των τιμών ταρακουνάνε τα ράφια>

Περιεχόμενα

  1. Χάος στα σούπερ μάρκετ: Αφαίρεση προϊόντων από τα ράφια
  2. Ανησυχίες για τις αυξήσεις των τιμών
  3. Αύξηση των τιμών των πρώτων υλών
  4. Αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ
  5. Η «ληστεία» στα ράφια των σούπερ μάρκετ
  6. Λόγοι πίσω από τις αυξήσεις των τιμών

Δείτε το χάος που επικρατεί στα σούπερ μάρκετ καθώς αφαιρούν ορισμένα προϊόντα από τα ράφια τους, εστιάζοντας στην εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης. Εν τω μεταξύ, αυξάνονται οι ανησυχίες για την εκτίναξη των τιμών των βασικών αγαθών στα ύψη.

Μάθετε περισσότερα για τον αντίκτυπο των αυξήσεων των τιμών των πρώτων υλών και τις σημαντικές αυξήσεις των τιμών που βιώνουν οι καταναλωτές. Εξερευνήστε τους λόγους που κρύβονται πίσω από αυτές τις αλλαγές και τις πιθανές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές.

Χάος στα σούπερ μάρκετ: Αφαίρεση προϊόντων από τα ράφια

Τα σούπερ μάρκετ αγωνίζονται για την άμεση απόσυρση των πλαστικών μιας χρήσης, σηματοδοτώντας το τέλος των πλαστικών μιας χρήσης. Μέχρι το 2024, θα δρομολογηθεί η απαγόρευση των πλαστικών μπουκαλιών για την αντιμετώπιση της ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στην εξάλειψη 10 κατηγοριών πλαστικών μιας χρήσης, συμπεριλαμβανομένων μαχαιροπήρουνων, πιάτων, καλαμάκια, δοχείων από φελιζόλ, ποτηριών για ποτά, δοχείων για τρόφιμα, αναδευτήρων ποτών, μπατονέτας, κρατημάτων για μπαλόνια και προϊόντων που διασπώνται σε μικροπλαστικά.

Ανησυχίες για τις αυξήσεις των τιμών

Οι καταναλωτές εκφράζουν έντονη ανησυχία για την αύξηση των τιμών των βασικών αγαθών στα σούπερ μάρκετ.

Μελέτες του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ) αποκαλύπτουν ανοδικές πιέσεις στους δείκτες τιμών καταναλωτή, ιδιαίτερα για τα τρόφιμα και τα μη αλκοολούχα ποτά. Διεθνείς δείκτες, όπως ο δείκτης τροφίμων και ποτών του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, έχουν δείξει σημαντική αύξηση άνω του 30% μέσα σε μόλις ένα χρόνο.

Αύξηση των τιμών των πρώτων υλών

Η αύξηση των τιμών αποδίδεται κυρίως στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών παραγωγής και όχι του κόστους ενέργειας.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας του ΟΗΕ επιβεβαιώνει αυτή την τάση, με τους δείκτες για τα δημητριακά, τα έλαια, το κρέας, τα γαλακτοκομικά και τη ζάχαρη να καταγράφουν αύξηση. Ενώ οι Έλληνες προμηθευτές και λιανοπωλητές έχουν απορροφήσει μέχρι στιγμής τις αυξήσεις των τιμών των πρώτων υλών, είναι αβέβαιο αν αυτό μπορεί να διατηρηθεί αν συνεχιστούν οι ανοδικές τάσεις.

Αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ αντιμετωπίζουν ήδη αυξήσεις τιμών σε διάφορα προϊόντα. Οι τιμές των χαρτικών έχουν αυξηθεί κατά 4-12%, το αλεύρι κατά 10%, τα σπορέλαια κατά 50% και το ρύζι από 1,70 ευρώ σε 1,90 ευρώ.

Ακόμη και προϊόντα όπως ο καφές και το βρεφικό γάλα έχουν δει αυξήσεις τιμών. Αυτές οι τάσεις των τιμών, σε συνδυασμό με τα χαμηλά εισοδήματα και τα μηδενικά επιτόκια, αποτελούν σημαντική απειλή για τις επιχειρήσεις και τους καταναλωτές στην ελληνική αγορά.

Η «ληστεία» στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Οι καταναλωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με συνεχείς ανατιμήσεις και αυξήσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ.

Η έρευνα του ΙΝΚΑ αποκαλύπτει κρυφές αυξήσεις τιμών σε προϊόντα όπως σοκολάτες, φέτα, ζυμαρικά, όσπρια, φρούτα, λαχανικά, ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο και χαρτικά. Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές αναζητούν πλέον ενεργά προσφορές και εκπτώσεις για να μετριάσουν τις επιπτώσεις της αύξησης των τιμών.

Λόγοι πίσω από τις αυξήσεις των τιμών

Ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ αποδίδει τις ανατιμήσεις στην αύξηση των τιμών των πρώτων υλών σε όλη την Ευρώπη.

Οι εταιρείες, που αντιμετωπίζουν υψηλή ζήτηση και εξαντλημένα αποθέματα από το προηγούμενο έτος, αγοράζουν νέες πρώτες ύλες σε υψηλότερες τιμές, επηρεάζοντας έτσι την τελική τιμή του προϊόντος. Ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ υποστηρίζει ότι οι προσχεδιασμένες ανατιμήσεις έχουν εφαρμοστεί ως δικαιολογία για περιορισμούς στα σούπερ μάρκετ και τις λαϊκές αγορές. Οι μακροπρόθεσμες επιπτώσεις αυτών των αυξήσεων των τιμών παραμένουν αβέβαιες.

To top