Μείωση διοδίων Αττικής Οδού: Μύθος ή πραγματικότητα; Αποκαλύπτοντας την αλήθεια και το κόστος

Η Αττική Οδός χτυπάει: Αλήθεια Αποκαλύφθηκε! Υψηλότερα τέλη, μειωμένες ώρες. Μάθετε πόσα θα πληρώσετε.

Μείωση διοδίων Αττικής Οδού: Μύθος ή πραγματικότητα; Αποκαλύπτοντας την αλήθεια και το κόστος>

Περιεχόμενα

  1. Αποκαλύπτοντας την αλήθεια για τα διόδια της Αττικής Οδού
  2. Εισαγωγή ζωνών χαμηλών εκπομπών και ηλεκτροκίνηση
  3. Προς ένα μέλλον χωρίς διόδια στην Πολωνία
  4. Διοδίων: Αύξηση αναμένει
  5. Σύγκρουση κυβέρνησης-παραχωρησιούχου για τις αυξήσεις διοδίων

Διοδίων: Αύξηση ή κατάργηση; Μάθετε πώς η μείωση των διοδίων της Αττικής Οδού μπορεί να μην είναι τόσο ελπιδοφόρα όσο αναμενόταν, με ενδεχόμενη αύξηση 30% κατά τις ώρες αιχμής.

Εν τω μεταξύ, η Ελλάδα σχεδιάζει την καθιέρωση ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων στις μεγάλες πόλεις, σε συνδυασμό με τέλη διοδίων για τα συμβατικά οχήματα. Από την άλλη πλευρά, η Πολωνία δημιουργεί προηγούμενο καταργώντας εντελώς τα διόδια στους κρατικά διαχειριζόμενους αυτοκινητόδρομους.

Καθώς αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των παραχωρησιούχων σχετικά με τις αυξήσεις των τιμών των διοδίων, το μέλλον των τελών διοδίων παραμένει αβέβαιο. Μείνετε ενήμεροι για το εξελισσόμενο τοπίο των οδικών μετακινήσεων.

Διοδίων: Η απόλυτη κοροϊδία! Ποια μείωση στην Αττική Οδό; Δείτε πόσο θα πληρώσουμε –.

Αποκαλύπτοντας την αλήθεια για τα διόδια της Αττικής Οδού

Έχουν κυκλοφορήσει εικασίες για μείωση των διοδίων στην Αττική Οδό, αλλά η πραγματικότητα απέχει πολύ από αυτό που αναμενόταν.

Το νέο σχέδιο παραχώρησης επιστρέφει στην αρχική ιδέα της διαφορικής χρέωσης κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κατά τις ώρες αιχμής (7-9 π.μ. και 4-6 μ.μ.), τα διόδια θα αυξηθούν κατά 30% σε 3,25 ευρώ μετά την αρχική πενταετία.

Για τα πρώτα πέντε χρόνια της νέας σύμβασης, η κυβέρνηση καθόρισε την τιμή των διοδίων στα 2,50 ευρώ, από 2,80 ευρώ που είναι σήμερα.

Η αύξηση, με την επιφύλαξη της συμφωνίας της ελληνικής κυβέρνησης, θα συνοδεύεται από σημαντική μείωση των ναύλων κατά τις ώρες μη αιχμής, διασφαλίζοντας ότι ο μέσος όρος των διοδίων για ολόκληρη την ημέρα θα παραμείνει κάτω από 2,50 ευρώ.

Εισαγωγή ζωνών χαμηλών εκπομπών και ηλεκτροκίνηση

Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης, θα δημιουργηθούν ζώνες χαμηλών εκπομπών στα μεγάλα αστικά κέντρα, με στόχο τα συμβατικά αυτοκίνητα. Το σχέδιο είναι επί του παρόντος ανοικτό για δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου 2023.

Το Εθνικό Σχέδιο για τον εξηλεκτρισμό στοχεύει στην παροχή κινήτρων για την υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και στην εφαρμογή πρόσθετων μέτρων στο πλαίσιο του προγράμματος «Moving Electric».

Ο εξηλεκτρισμός των στόλων εξαρτάται από το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας σε σύγκριση με τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και την προσβασιμότητα των υποδομών φόρτισης.

Τα μέτρα πολιτικής θα περιλαμβάνουν βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα κίνητρα, με σταδιακή μετάβαση σε αντικίνητρα για καθυστερημένη ηλεκτροκίνηση.

Το σχέδιο δράσης που παρουσίασε το Υπουργείο Περιβάλλοντος περιγράφει αποτελεσματικές δράσεις πολιτικής για την ηλεκτροδότηση του στόλου στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, ζώνες χαμηλών εκπομπών ρύπων με διόδια θα δημιουργηθούν αρχικά στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ στο μέλλον θα επεκταθούν και σε άλλους δήμους.

Προς ένα μέλλον χωρίς διόδια στην Πολωνία

Η Πολωνία αποτελεί παράδειγμα για το μέλλον των μετακινήσεων με αυτοκίνητο, καθώς καταργεί εντελώς τα διόδια.

Ο πρωθυπουργός της χώρας τονίζει ότι οι αυτοκινητόδρομοι προορίζονται για την εξυπηρέτηση των πολιτών, οδηγώντας στην υιοθέτηση νόμου που καταργεί τα διόδια στους κρατικά διαχειριζόμενους αυτοκινητόδρομους.

Η απόφαση-ορόσημο εκπληρώνει μία από τις σημαντικότερες δεσμεύσεις του κυβερνητικού προγράμματος του Κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη, φέρνοντας σημαντική ανακούφιση στους Πολωνούς πολίτες.

Διοδίων: Αύξηση αναμένει

Σε αντίθεση με τις προσδοκίες για μείωση των διοδίων, πρόσφατες αναφορές δείχνουν αύξηση των τιμών των διοδίων.

Οι εταιρείες παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, με προεγκεκριμένες αυξήσεις διοδίων έως και 16%, περιμένουν την κατάλληλη στιγμή για να τις εφαρμόσουν.

Η κυβέρνηση προτρέπει να αναβληθούν οι αυξήσεις αυτές, ιδίως κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου. Ενώ διαβεβαιώνει το κοινό ότι δεν θα υπάρξουν αυξήσεις διοδίων, η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη αποκαλύψει πώς θα επιτευχθεί αυτό.

Οι κοινοπραξίες, όπως η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ και η ΑΒΑΞ, που συμμετέχουν σε μεγάλα έργα, υπόκεινται στην επιρροή της κυβέρνησης για να αποτρέψουν την αύξηση των διοδίων κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.

Η νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία βρίσκεται επί του παρόντος στη διαδικασία επιλογής, μπορεί επίσης να διαδραματίσει ρόλο στον αποπροσανατολισμό της προσοχής.

Σύγκρουση κυβέρνησης-παραχωρησιούχου για τις αυξήσεις διοδίων

Το Υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι των οδικών αξόνων βρίσκονται σε σύγκρουση σχετικά με τις ετήσιες αυξήσεις των τιμών των διοδίων. Η προγραμματισμένη για φέτος αύξηση 12% με βάση τον δείκτη τιμών καταναλωτή έχει προκαλέσει διαφωνίες.

Οι παραχωρησιούχοι υποστηρίζουν ότι οι προσαρμογές των διοδίων αποτελούν συμβατικές υποχρεώσεις και δεν μπορούν να ανατραπούν μονομερώς. Προειδοποιούν για πιθανές καταγγελίες των δανειακών συμβάσεων εάν η αναπροσαρμογή είναι.

To top