Πρόληψη της διαδικτυακής απάτης: Συμβουλές, απάτες και μέτρα ασφαλείας

Ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης των ΕΛΤΑ: Phishing Scams, Catfishing Exposed | Stay Informed!

Πρόληψη της διαδικτυακής απάτης: Συμβουλές, απάτες και μέτρα ασφαλείας>

Περιεχόμενα

  1. Ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης: Προσοχή στα απατηλά μηνύματα
  2. Νέος συναγερμός απάτης: Catfishing και διαδικτυακός εκφοβισμός
  3. Ενημέρωση για την απάτη: Απαραίτητες πληροφορίες για τους πολίτες
  4. Τύποι απάτης στις ηλεκτρονικές πληρωμές και επενδύσεις
  5. Ερώτηση: Μηνύματα SMS και ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
  6. Ερώτηση: Αιτήματα ύποπτων αγοραστών

Δείτε τις τελευταίες απάτες και τακτικές απάτης σε αυτόν τον ενημερωτικό οδηγό. Μάθετε πώς να προστατεύεστε από απόπειρες phishing και απάτες στο διαδίκτυο. Βρείτε απαντήσεις σε συνήθεις ερωτήσεις και λάβετε συμβουλές για ασφαλείς ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Μείνετε ενημερωμένοι και μείνετε ένα βήμα μπροστά από τους απατεώνες. Μην γίνετε θύμα, πάρτε τον έλεγχο της διαδικτυακής σας ασφάλειας σήμερα. #FraudPrevention #OnlineSafety.

Ανακοίνωση έκτακτης ανάγκης: Προσοχή στα απατηλά μηνύματα

Αυτό είναι ένα επείγον μήνυμα από τα ΕΛΤΑ. Παρακαλούμε να μην απαντήσετε σε αυτή την ανακοίνωση. Εντοπίσαμε ένα απατηλό ηλεκτρονικό μήνυμα που ισχυρίζεται ότι προέρχεται από τα ΕΛΤΑ και ζητά προσωπικές πληροφορίες.

Η διεύθυνση του αποστολέα δείχνει σαφώς ότι το μήνυμα αυτό δεν είναι νόμιμο. Επικοινωνήσαμε με το ταχυδρομείο και επιβεβαιώσαμε την ψευδή προέλευσή του. Αυτός ο τύπος παραπλανητικής πρακτικής είναι κοινώς γνωστός ως «phishing» ή ηλεκτρονικό ψάρεμα. Έχει επίσης παρατηρηθεί σε μηνύματα SMS.

Νέος συναγερμός απάτης: Catfishing και διαδικτυακός εκφοβισμός

Οι δράστες επινόησαν μια νέα απάτη για να εξαπατήσουν τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Πρόσφατα, αποκαλύφθηκε στη Θεσσαλονίκη μια σοκαριστική υπόθεση catfishing και διαδικτυακού εκφοβισμού, που οδήγησε στη σύλληψη ενός ατόμου από την Ελληνική Αστυνομία. Ο ύποπτος, ο οποίος συνελήφθη στις 28 Οκτωβρίου 2022, αντιμετώπιζε κατηγορίες που αφορούσαν συκοφαντική δυσφήμιση στο διαδίκτυο, απειλές και παράνομη πρόσβαση σε ηλεκτρονικά δεδομένα.

Το περιστατικό ξεκίνησε όταν ένας άνδρας ενεπλάκη σε συνομιλία στο Instagram με ένα προφίλ που φαινόταν να ανήκει σε μια γυναίκα. Τελικά, έχασε το ενδιαφέρον του και σταμάτησε να απαντά. Δεν γνώριζε ότι ο χρήστης πίσω από το άλλο προφίλ ήταν στην πραγματικότητα ένας άνδρας που έτρεφε εκδικητικές προθέσεις.

Το άτομο προχώρησε στην ανάρτηση των φωτογραφιών του θύματος σε μια ιστοσελίδα γνωριμιών για ομοφυλόφιλους, με αποτέλεσμα να του αποσπάσει ανεπιθύμητη προσοχή και μηνύματα από αγνώστους. Το θύμα κατήγγειλε το περιστατικό στην αστυνομία, γεγονός που οδήγησε σε έρευνα και στη συνέχεια στη σύλληψη του δράστη.

Ενημέρωση για την απάτη: Απαραίτητες πληροφορίες για τους πολίτες

Η εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για την ηλεκτρονική απάτη, που ξεκίνησε σε συνεργασία με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, την Τράπεζα της Ελλάδος, την Ελληνική Αστυνομία και την Ελληνική Ένωση Τραπεζών (ΕΕΤΤ) το 2021, μείωσε σημαντικά τον αριθμό των περιστατικών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές. Για την παροχή περαιτέρω καθοδήγησης, η ΕΕΤΤ και ο Συνήγορος του Πολίτη έχουν απαντήσει σε συνήθη ερωτήματα μέσω των αντίστοιχων ιστοσελίδων τους στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκστρατείας.

Τύποι απάτης στις ηλεκτρονικές πληρωμές και επενδύσεις

Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις. Συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις:

Ερώτηση: Μηνύματα SMS και ύποπτα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου

Ερώτηση: Τον τελευταίο καιρό έχω λάβει πολλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και SMS που με ειδοποιούν για ύποπτη δραστηριότητα στον τραπεζικό μου λογαριασμό ή την κάρτα μου ή αναφέρουν ότι ο λογαριασμός μου έχει κλειδωθεί ή απενεργοποιηθεί.

Αυτά τα μηνύματα περιέχουν έναν σύνδεσμο που με προτρέπει να ακολουθήσω οδηγίες για να επιλύσω το ζήτημα και να ανακτήσω την πρόσβαση. Είναι αυτά τα μηνύματα νόμιμα;.

Απαντήστε: Όχι, αυτά τα μηνύματα δεν προέρχονται από την τράπεζά σας και μερικές φορές φαίνεται να αποστέλλονται από μια τράπεζα με την οποία δεν έχετε καμία σχέση.

Πρόκειται για απόπειρες ηλεκτρονικού «ψαρέματος» (phishing) που έχουν σχεδιαστεί για να σας εξαπατήσουν ώστε να δώσετε τους κωδικούς πρόσβασης στο e-banking, τα στοιχεία της κάρτας σας και τον κωδικό πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) που λαμβάνετε για την εξουσιοδότηση των συναλλαγών. Να θυμάστε ότι η τράπεζά σας δεν θα σας ζητήσει ποτέ τέτοιες πληροφορίες.

Ερώτηση: Αιτήματα ύποπτων αγοραστών

Ερώτηση: Πρόσφατα δημοσίευσα μια διαδικτυακή αγγελία για να πουλήσω ένα προσωπικό αντικείμενο. Ένας δυνητικός αγοραστής επικοινώνησε μαζί μου, εκφράζοντας ενδιαφέρον για την αγορά του χωρίς να επιθεωρήσει το αντικείμενο.

Ωστόσο, ζήτησε τα στοιχεία της κάρτας μου ή τους κωδικούς e-banking για την κατάθεση των χρημάτων. Πρέπει να τους εμπιστευτώ τις πληροφορίες μου;.

Απαντήστε: Όχι, δεν πρέπει ποτέ να αποκαλύπτετε τους κωδικούς e-banking ή τα στοιχεία της κάρτας σας σε κανέναν. Για να λάβετε μια πληρωμή, αρκεί να δώσετε το IBAN του λογαριασμού σας.

Επιπλέον, εάν ο αγοραστής ισχυρίζεται ότι έχει καταθέσει χρήματα στο λογαριασμό σας, επαληθεύστε το ακριβές ποσό ανεξάρτητα μέσω του eBanking σας. Μην βασίζεστε αποκλειστικά στις αποδείξεις κατάθεσης ή στα μηνύματα που μπορεί να σας παρέχουν, καθώς ενδέχεται να είναι παραποιημένα.

To top