Πρόληψη της ηλεκτρονικής απάτης: Μάθετε πώς λειτουργεί και προστατευτείτε

Προστατευθείτε από την ηλεκτρονική απάτη – Μάθετε πώς λειτουργούν οι απατεώνες | Χιλιάδες θύματα πέφτουν θύματα ηλεκτρονικών απάτης, με αποτέλεσμα να υφίστανται σημαντικές οικονομικές απώλειες. Μείνετε ενημερωμένοι και προστατέψτε τα χρήματά σας.

Πρόληψη της ηλεκτρονικής απάτης: Μάθετε πώς λειτουργεί και προστατευτείτε>

Περιεχόμενα

  1. Ηλεκτρονική απάτη: Φορολογική απάτη
  2. Πώς λειτουργεί: Κατανοώντας την απάτη
  3. Εταιρείες μεταφορών
  4. Αν λάβετε ύποπτα μηνύματα, επικοινωνήστε αμέσως με την αστυνομία
  5. Μια επαναστατική εξέλιξη: Αποζημίωση για τα θύματα phishing
  6. Ηλεκτρονική απάτη: Η λεγόμενη «επιστροφή φόρου»
  7. Ηλεκτρονική απάτη: Πώς λειτουργεί το τέχνασμα
  8. Ηλεκτρονική απάτη: Οι εταιρείες μεταφορών είναι επίσης στο κόλπο

Προστατευθείτε από την ηλεκτρονική απάτη.

Παρά τις αυξημένες εκστρατείες ευαισθητοποίησης των τραπεζών, τα περιστατικά ηλεκτρονικής απάτης συνεχίζουν να αυξάνονται το 2023.

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν διάφορες μεθόδους, όπως μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, SMS και τηλεφωνήματα, για να εξαπατήσουν ανυποψίαστα θύματα και να κλέψουν μεγάλα χρηματικά ποσά. Στόχος τους είναι να αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης σε υπηρεσίες e-banking και πλήρη στοιχεία κάρτας, ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν δόλιες συναλλαγές. Οι τράπεζες προειδοποιούν για μια δευτερογενή αγορά κλεμμένων δεδομένων στον σκοτεινό ιστό.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι απόπειρες απάτης μπορεί να συμβούν πολύ καιρό μετά την υποκλοπή των δεδομένων, τονίζοντας την ανάγκη επαγρύπνησης. Μάθετε περισσότερα για αυτές τις απάτες και πώς να προστατευτείτε από το να πέσετε θύμα.

Ηλεκτρονική απάτη: Φορολογική απάτη

Μετά την έναρξη λειτουργίας της πλατφόρμας υποβολής δηλώσεων φόρου εισοδήματος 2022, παρατηρήθηκε έξαρση των απάτης που αφορούν ψευδείς επιστροφές φόρου από την κυβέρνηση.

Τα θύματα, χωρίς να γνωρίζουν την εξαπάτηση, παρέχουν στους απατεώνες πρόσβαση στην ηλεκτρονική τους τραπεζική και εν αγνοία τους επιβεβαιώνουν τις συναλλαγές, με αποτέλεσμα σημαντικές οικονομικές απώλειες.

Πώς λειτουργεί: Κατανοώντας την απάτη

Η απάτη εκτυλίσσεται καθώς τα θύματα λαμβάνουν ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, υποτίθεται από την εφορία, που ισχυρίζεται ότι είναι επιλέξιμα για επιστροφή χρημάτων.

Το email δίνει οδηγίες στους παραλήπτες να ενημερώσουν τα στοιχεία του τραπεζικού τους λογαριασμού για να λάβουν την επιστροφή. Εάν τα θύματα χάψουν αυτό το τέχνασμα και κάνουν κλικ στον παρεχόμενο σύνδεσμο, οδηγούνται σε έναν ιστότοπο που αντιγράφει το σύστημα e-banking μιας μεγάλης ελληνικής τράπεζας.

Κάθε πληροφορία που εισάγεται σε αυτή τη σελίδα είναι άμεσα προσβάσιμη στους δράστες. Οπλισμένοι με τα στοιχεία και τους κωδικούς του θύματος, οι απατεώνες επιχειρούν να πραγματοποιήσουν συναλλαγές μέσα στο πραγματικό σύστημα e-banking.

Το τελικό βήμα απαιτεί την επιβεβαίωση του θύματος, είτε μέσω ειδοποίησης στο mobile banking είτε με την εισαγωγή ενός κωδικού μιας χρήσης που λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο. Η υποταγή σε αυτό το αίτημα ολοκληρώνει την κλοπή. Επείγοντα μηνύματα σχετικά με δέσμευση λογαριασμού, μπλοκάρισμα κάρτας ή επιβεβαίωση δεδομένων χρησιμοποιούνται επίσης σε παρόμοιες απόπειρες κλοπής.

Εταιρείες μεταφορών

Οι εταιρείες μεταφορών έχουν επίσης εμπλακεί σε δραστηριότητες απάτης. Έχουν αναφερθεί πολυάριθμα περιστατικά, τα οποία αφορούν μηνύματα SMS που παριστάνουν τις εταιρείες ταχυμεταφορών.

Αν λάβετε ύποπτα μηνύματα, επικοινωνήστε αμέσως με την αστυνομία

Μια νέα διαδικτυακή απάτη εμφανίστηκε πρόσφατα, με εξελιγμένους απατεώνες που μεταμφιέζονται σε ΑΑΔΕ (Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων).

Στέλνουν μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προσποιούμενοι ότι προσφέρουν επιστροφές χρημάτων, παρασύροντας ανυποψίαστους πολίτες να εισάγουν τα στοιχεία του τραπεζικού τους λογαριασμού. Τα παρατηρητικά άτομα μπορούν να αναγνωρίσουν την απάτη από ασυμφωνίες, όπως λανθασμένα αρχικά στο email ή έναν επείγοντα τόνο. Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν επίσης αξιοποιηθεί σε απάτες, ιδίως με στόχο άτομα με περιορισμένη εμπειρία.

Μια επαναστατική εξέλιξη: Αποζημίωση για τα θύματα phishing

Ένα πρωτοποριακό νομοσχέδιο που προτάθηκε από το Υπουργείο Ανάπτυξης έχει ως στόχο την αποζημίωση των θυμάτων απάτης phishing.

Οι τράπεζες θα είναι υπεύθυνες για την αποζημίωση των θυμάτων ηλεκτρονικής απάτης, ακόμη και αν η κλοπή έγινε από αμέλεια του θύματος, για ποσά που υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ. Η νέα αυτή νομοθεσία αντιμετωπίζει ζητήματα σχετικά με τις χαμένες ή κλεμμένες χρεωστικές κάρτες που χρησιμοποιούνται για καθημερινές συναλλαγές.

Ενώ ο κάτοχος της κάρτας είναι αρχικά υπεύθυνος για τα πρώτα 50 ευρώ, κάθε επιπλέον ποσό που δαπανάται από τον εύρεση της κάρτας θα καλύπτεται από την τράπεζα.

Επιπροσθέτως, τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα αντιμετωπίσουν αυστηρότερους κανονισμούς, συμπεριλαμβανομένης της απαίτησης να αναγράφουν τον αριθμό ΦΠΑ, τον αριθμό του εμπορικού μητρώου και τον αριθμό της επαγγελματικής τους άδειας στις ιστοσελίδες τους.

Ηλεκτρονική απάτη: Το λάθος που κάνουν όλοι   Ηλεκτρονικές απάτες: Χιλιάδες θύματα κλοπής μεγάλων χρηματικών ποσών. Πώς δρουν οι απατεώνες. Όλες οι λεπτομέρειες στο [link].

Πολύ υψηλοί παραμένουν οι αριθμοί των περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης από την αρχή του νέου έτους, 2023, παρά το γεγονός ότι οι τράπεζες δέχονται όλο και περισσότερες ημερήσιες κλήσεις και πραγματοποιούν περισσότερες εκστρατείες ευαισθητοποίησης.

Οι επιθέσεις των απατεώνων μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων, SMS και τηλεφώνου δεν σταματούν, οδηγώντας έτσι τα πιθανά θύματα στην απώλεια μεγάλων, συχνά μεγάλων, χρηματικών ποσών. Στόχος των δραστών είναι να αποκτήσουν κωδικούς πρόσβασης σε υπηρεσίες e-banking ή/και πλήρη στοιχεία κάρτας, προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσουν σε δόλιες συναλλαγές.

Οι τράπεζες, βέβαια, κάνουν λόγο για τη δημιουργία μιας δευτερογενούς αγοράς υποκλαπέντων δεδομένων στο σκοτεινό διαδίκτυο. Και για να γίνει αυτό πιο κατανοητό, αυτό σημαίνει ότι η απόπειρα διάπραξης απάτης δεν είναι απαραίτητο να λάβει χώρα τη στιγμή της υποκλοπής των απαραίτητων δεδομένων, αλλά και μετά από ημέρες ή μήνες, από κύκλωμα τρίτων.

Ηλεκτρονική απάτη: Η λεγόμενη «επιστροφή φόρου»

Ηλεκτρονικές απάτες: Ηλεκτρονικές απάτες: Η ηλεκτρονική απάτη: Ηλεκτρονικές απάτες: Αν λάβετε αυτό το μήνυμα καλέστε αμέσως την αστυνομία: Έχετε κλέψει χρήματα από το λογαριασμό σας; Αν αυτό το μήνυμα σταλεί στην τράπεζά σας, η τράπεζα θα σας αποζημιώσει! Ηλεκτρονικές απάτες: Η λεγόμενη «επιστροφή φόρου».

Μετά το άνοιγμα της πλατφόρμας για τις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος του 2022, η απάτη με τις υποτιθέμενες επιστροφές φόρων από την κυβέρνηση φέρεται να αυξάνεται.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πολίτη από τον λογαριασμό του οποίου «έκαναν φτερά» 25.000 ευρώ, επειδή δεν αντιλήφθηκε τη συγκεκριμένη απάτη, οπότε έδωσε στους δράστες πρόσβαση στο e-banking του και επιβεβαίωσε τη συναλλαγή.

Ηλεκτρονική απάτη: Πώς λειτουργεί το τέχνασμα

Η απάτη είναι καλά στημένη και έχει ως εξής: Μέσω ενός ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που υποτίθεται ότι προέρχεται από την εφορία, οι απατεώνες ενημερώνουν τα υποψήφια θύματα ότι δικαιούνται να λάβουν ένα ποσό ως επιστροφή μετά την εκκαθάριση της δήλωσής τους. Στην ίδια επικοινωνία, ζητείται από τον παραλήπτη να ενημερώσει τα στοιχεία του τραπεζικού του λογαριασμού προκειμένου να λάβει το ποσό που δικαιούται.

Του ζητείται, λοιπόν, στο πλαίσιο αυτό, να κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο για να στείλει τις απαραίτητες πληροφορίες. Εάν, βέβαια, γίνει αυτό το πρώτο λάθος, ο χρήστης οδηγείται σε ιστοσελίδα που έχει προσομοιωθεί εκ νέου με το σύστημα e-banking μιας από τις μεγαλύτερες ελληνικές τράπεζες.

Με αυτόν τον τρόπο, ό,τι πληκτρολογείται σε αυτή τη σελίδα είναι και σε άμεση γνώση των δραστών. Έτσι, οι δράστες έχουν λάβει όλα τα χρήσιμα στοιχεία και τους κωδικούς προκειμένου να εισέλθουν ταυτόχρονα στο πραγματικό σύστημα e-banking και στη συνέχεια να επιχειρήσουν να πραγματοποιήσουν μια συναλλαγή.

Πρόληψη της ηλεκτρονικής απάτης: Μάθετε πώς λειτουργούν οι απατεώνες | Προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες & κλοπή μεγάλων χρηματικών ποσών

Για να ολοκληρωθεί η απάτη, ωστόσο, το θύμα θα πρέπει να δώσει την επιβεβαίωσή του, είτε μέσω μιας ειδοποίησης στο m-banking είτε εισάγοντας τον κωδικό μιας χρήσης που λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο. Εάν κάνει και αυτό το λάθος, η κλοπή έχει ολοκληρωθεί. Οι κλοπές, βέβαια, πραγματοποιούνται και με άλλου είδους μηνύματα που ενημερώνουν τους παραλήπτες για ένα υποτιθέμενο πρόβλημα με το τραπεζικό τους προϊόν.

Πρόληψη της ηλεκτρονικής απάτης: Μάθετε πώς λειτουργούν οι απατεώνες | Προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες & κλοπή μεγάλων χρηματικών ποσών

Τέτοια προβλήματα είναι το πάγωμα λογαριασμού, το μπλοκάρισμα κάρτας, η επιβεβαίωση δεδομένων για λόγους ασφαλείας κ.λπ. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλες τις απόπειρες κλοπής τα μηνύματα που αποστέλλονται είναι επείγοντος χαρακτήρα.

Πρόληψη της ηλεκτρονικής απάτης: Μάθετε πώς λειτουργούν οι απατεώνες | Προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες & κλοπή μεγάλων χρηματικών ποσών

Ηλεκτρονική απάτη: Οι εταιρείες μεταφορών είναι επίσης στο κόλπο

Ένα άλλο τέχνασμα είναι αυτό που αφορά τις εταιρείες μεταφορών. Συγκεκριμένα, πρόσφατα καταγράφηκε μεγάλος αριθμός περιστατικών με μηνύματα SMS που υποτίθεται ότι προέρχονται από εταιρείες ταχυμεταφορών. <!–.

Πρόληψη της ηλεκτρονικής απάτης: Μάθετε πώς λειτουργούν οι απατεώνες | Προστατευτείτε από ηλεκτρονικές απάτες & κλοπή μεγάλων χρηματικών ποσών
To top