Τάσεις σούπερ μάρκετ: Οι ηλεκτρονικές αγορές κερδίζουν έδαφος, ο Σκλαβενίτης κυριαρχεί και 400 προϊόντα αυξάνουν την τιμή τους

Δείτε πώς τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ κερδίζουν έδαφος με αύξηση 10% το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, σύμφωνα με στοιχεία της Convert Group. Διαβάστε για τις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία για online αγορές, τις πιο δημοφιλείς ημέρες online αγορών και πώς ο Σκλαβενίτης παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης στην ελληνική αγορά σούπερ μάρκετ.

Τάσεις σούπερ μάρκετ: Οι ηλεκτρονικές αγορές κερδίζουν έδαφος, ο Σκλαβενίτης κυριαρχεί και 400 προϊόντα αυξάνουν την τιμή τους>

Περιεχόμενα

  1. Απίστευτο: Έτσι θα κάνουμε τώρα τα ψώνια μας
  2. Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης ισοπέδωσε το πεδίο ανταγωνισμού
  3. Σούπερ μάρκετ: Αυτά είναι τα 400 προϊόντα που ανεβαίνουν σε τιμή

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ υφίσταται μαζική μεταμόρφωση με την άνοδο των ηλεκτρονικών αγορών.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Convert Group, τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ σημείωσαν αύξηση 10% το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Εν τω μεταξύ, η Σκλαβενίτης εξακολουθεί να είναι ο κυρίαρχος παίκτης στην αγορά, καταγράφοντας κύκλο εργασιών διπλάσιο από τον επόμενο ανταγωνιστή.

Ωστόσο, οι καταναλωτές ενδέχεται σύντομα να αντιμετωπίσουν τον αντίκτυπο της αύξησης των τιμών, καθώς εκατοντάδες προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των τυποποιημένων τροφίμων, ποτών και ειδών οικιακής χρήσης, πρόκειται να γίνουν ακριβότερα λόγω του πληθωρισμού και των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Απίστευτο: Έτσι θα κάνουμε τώρα τα ψώνια μας

Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ αλλάζει ραγδαία και τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ κερδίζουν έδαφος με αύξηση 10% το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Το ίδιο τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 76 εκατ.

ευρώ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι παίκτες της Q-Commerce Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt, οι οποίοι κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση των παραγγελιών κατά 9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, με τον αριθμό των ειδών που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνεται κατά 10%, ενώ η μέση αξία κάθε προϊόντος αυξήθηκε κατά 10%.

Οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (σε ευρώ) των ηλεκτρονικών αγορών το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022 περιλαμβάνουν προϊόντα για κατοικίδια ζώα (+33%), χαρτικά και προϊόντα καθαρισμού (+19%), ποτά και αναψυκτικά (+13%), προϊόντα αρτοποιίας (+11%), βρεφικά προϊόντα (+10%), φρέσκα τρόφιμα (+8%), κατεψυγμένα τρόφιμα (+8%) και προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς (+6%).

Η πιο δημοφιλής ημέρα για τις ηλεκτρονικές αγορές από νοικοκυριά εξακολουθεί να είναι η Δευτέρα, με το 17% των συνολικών παραγγελιών να πραγματοποιείται την ημέρα αυτή.

Η Παρασκευή ακολουθεί τώρα παρόμοια τάση, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να είναι περίπου 17% των συνολικών παραγγελιών. Στην τριμηνιαία έκθεσή της, η Convert Group έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, καθώς ήταν η κατηγορία με τη μεγαλύτερη συμβολή στην αύξηση της αξίας για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%.

Η τοποθέτηση των συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Σούπερ μάρκετ: Σκλαβενίτης ισοπέδωσε το πεδίο ανταγωνισμού

Η Σκλαβενίτης παραμένει ο κυρίαρχος παίκτης στην αγορά των σούπερ μάρκετ, φτάνοντας το 2022 για πρώτη φορά στην ιστορία της τα 4,5 δισ. ευρώ σε κύκλο εργασιών (3,98 δισ. ευρώ το 2021), ακόμη και μετά την εξαγορά και απορρόφηση της Μαρινόπουλος.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος είδε τον κύκλο εργασιών της να παραμένει σχεδόν στα ίδια επίπεδα, με μικρή μείωση, από 1,96 δισ. ευρώ το 2021 σε 1,92 δισ. ευρώ το 2022, ενώ η Lidl αποτελεί επίσης σημαντική δύναμη στην αγορά με κύκλο εργασιών που εκτιμάται σε περίπου 1,8 δισ.

ευρώ, αν και δεν δημοσιεύει επίσημες οικονομικές καταστάσεις, καθώς η εταιρική της μορφή είναι αυτή της ομόρρυθμης εταιρείας. Ο όμιλος Metro – My market έκανε τζίρο 1,5 δισ. ευρώ (1,48 δισ.

ευρώ) το 2022 και είναι το τέταρτο μεγαλύτερο σούπερ μάρκετ στην ελληνική αγορά, διατηρώντας έναν ισχυρό πόλο δραστηριότητας εκτός από τα καταστήματα My market, που είναι τα καταστήματα χονδρικής πώλησης για επαγγελματίες εστίασης και ξενοδοχεία, Metro Cash & Carry.

Σούπερ μάρκετ: Αυτά είναι τα 400 προϊόντα που ανεβαίνουν σε τιμή

Οι τιμές των 400 προϊόντων αυξάνονται και το κόστος των «καλαθιών» καταναλωτικών αγαθών – το παραδοσιακό «καλάθι της νοικοκυράς» και το νέο «καλάθι του νοικοκυριού», με το οποίο η κυβέρνηση ήλπιζε να διευκολύνει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, γίνεται όλο και πιο ακριβό. Μετά τις μεγάλες αυξήσεις των τιμών που σημειώθηκαν αμέσως μετά τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, ένα νέο κύμα αυξήσεων των τιμών βρίσκεται σε εξέλιξη και ένα άλλο θα ακολουθήσει τον Φεβρουάριο.

Το προοίμιο είναι οι νέοι τιμοκατάλογοι που αποστέλλονται στους πελάτες χονδρικής από τις βιομηχανίες και τους εισαγωγείς, οι οποίοι περιλαμβάνουν αυξημένες τιμές για εκατοντάδες κωδικούς προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των τυποποιημένων τροφίμων, ποτών και αναψυκτικών και ειδών οικιακής χρήσης.

Οι αυξήσεις στις τιμές χονδρικής κυμαίνονται κατά μέσο όρο μεταξύ 8% και 12%, αλλά.

To top