Τίτλος

Μετα-περιγραφή: Δείτε τις επιπτώσεις της αύξησης των τιμών στους καταναλωτές, καθώς οι τιμές των τροφίμων συνεχίζουν να αυξάνονται. Ενημερωθείτε για τις αυξήσεις σε 1.500 βασικά αγαθά και τη σημαντική αύξηση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Τίτλος>

Περιεχόμενα

  1. Ακρίβεια: Αύξηση των τιμών και επιπτώσεις στους καταναλωτές
  2. Αυξήσεις σε βασικά αγαθά και ανησυχίες
  3. Ο κατάλογος των νέων αυξήσεων των τιμών
  4. Ατομικές καλοκαιρινές μειώσεις και τιμές ενέργειας
  5. Σημαντική αύξηση της ιδιωτικής σήμανσης και ανταγωνιστική αγορά
  6. Επιπτώσεις στις τιμές του κρέατος, του πετρελαίου και των γαλακτοκομικών προϊόντων
  7. Πότε μπορούμε να περιμένουμε σταθεροποίηση των τιμών;
  8. Ακρίβεια: Τα προϊόντα αυτά ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο στην τιμή τους
  9. Ακρίβεια: Αύξηση σε 1.500 βασικά αγαθά
  10. Ακρίβεια: Ο κατάλογος των νέων αυξήσεων των τιμών
  11. Ακρίβεια: Σημαντική αύξηση της ιδιωτικής σήμανσης

Ακρίβεια: Αύξηση των τιμών και επιπτώσεις στους καταναλωτές

Τον Ιούνιο, οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν σε πολλά προϊόντα, με μέσο ποσοστό 6%.

Ορισμένα μεμονωμένα προϊόντα ενδέχεται να παρουσιάσουν εντυπωσιακή αύξηση τιμών της τάξης του 30%, προκαλώντας πρόσθετη επιβάρυνση στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς. Παρά τον αποπληθωρισμό, οι τιμές των τροφίμων συνεχίζουν να αυξάνονται, αν και με βραδύτερο ρυθμό.

Οι αναμενόμενες αυξήσεις των τιμών επηρεάζουν τουλάχιστον 200 προϊόντα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη των καταναλωτών να προσανατολιστούν σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς.

Αυξήσεις σε βασικά αγαθά και ανησυχίες

Από τις αρχές του έτους έως τον Ιούνιο, οι τιμές εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε τουλάχιστον 1.500 βασικά αγαθά.

Η αύξηση αυτή επηρεάζει τόσο τα επώνυμα όσο και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ορισμένα από τα οποία παρουσιάζουν ανησυχητική αύξηση της τάξης του 30%. Τα στοιχεία της Eurostat για τον Απρίλιο αποκάλυψαν αύξηση των τιμών των τροφίμων κατά 9,7%.

Αν και ο γενικός πληθωρισμός μπορεί να έχει μειωθεί, ο πληθωρισμός των τροφίμων παραμένει υψηλός, φτάνοντας το 14,3%, με ορισμένα προϊόντα, όπως τα γαλακτοκομικά και τα αυγά, να ξεπερνούν την εντυπωσιακή αύξηση του 23%.

Ο κατάλογος των νέων αυξήσεων των τιμών

Αν και ο ρυθμός των αυξήσεων των τιμών αναμένεται να είναι βραδύτερος από ό,τι νωρίτερα μέσα στο έτος, οι ανατιμήσεις συνεχίζουν να επηρεάζουν μια σειρά προϊόντων.

Οι επερχόμενες αυξήσεις τιμών πρόκειται να επηρεάσουν 25 κατηγορίες προϊόντων, μεταξύ των οποίων τόνος και σαλάτες ιδιωτικής ετικέτας (έως 30%), βιολογικά προϊόντα (έως 19%), οικιακά καθαριστικά (έως 16%), σνακ (έως 15%) και άλλα. Το κόστος των βασικών ειδών συνεχίζει να αυξάνεται, καθιστώντας δύσκολη τη διαχείριση του προϋπολογισμού του νοικοκυριού από τους καταναλωτές.

Ατομικές καλοκαιρινές μειώσεις και τιμές ενέργειας

Οι συμμετέχοντες στην αγορά αναμένουν ότι ορισμένες εταιρείες θα εφαρμόσουν μειώσεις τιμών κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, ιδίως εάν οι τιμές της ενέργειας συνεχίσουν να μειώνονται.

Σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς και να προσελκύσουν περισσότερους καταναλωτές, οι εταιρείες ενδέχεται να προσαρμόσουν ανάλογα τις τιμές τους. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι ο πληθωρισμός των τροφίμων δεν μπορεί να ακολουθήσει τον γενικό πληθωρισμό, δεδομένου ότι τα περισσότερα προϊόντα παράγονται χρησιμοποιώντας υλικά που αγοράστηκαν όταν οι τιμές ήταν σημαντικά υψηλότερες.

Ορισμένα προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, τυποποιήθηκαν σε υψηλότερες τιμές σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σημαντική αύξηση της ιδιωτικής σήμανσης και ανταγωνιστική αγορά

Μέσα στο πληθωριστικό περιβάλλον που επικρατεί, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σημείωσαν σημαντική αύξηση, από 23,8% σε 25,4% στο τέλος του 2022.

Οι κατασκευαστές επώνυμων προϊόντων εντείνουν τις προσπάθειες προώθησης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, ενώ τα μεγαλύτερα καταστήματα παρουσιάζουν αξιοσημείωτη ανάπτυξη λόγω της ευρύτερης ποικιλίας και των πιο ανταγωνιστικών τιμών. Γεωγραφικά, περιοχές όπως η Κρήτη και η Πελοπόννησος παρουσιάζουν θετικές τάσεις ανάπτυξης, αν και οι πληθωριστικές πιέσεις στις περιοχές αυτές ξεπερνούν τον εθνικό μέσο όρο.

Επιπτώσεις στις τιμές του κρέατος, του πετρελαίου και των γαλακτοκομικών προϊόντων

Οι τιμές των γαλακτοκομικών προϊόντων και των αυγών αυξήθηκαν κατά 25,2% σε ετήσια βάση, ενώ τα έλαια και τα λίπη αυξήθηκαν κατά 22,9% και το κρέας κατά 20%.

Οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν οδηγήσει σε καθημερινό αγώνα για τους καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ. Τα τρόφιμα και τα μη αλκοολούχα ποτά κατέγραψαν αύξηση 14,8% τον Φεβρουάριο του 2023, με τις μεγαλύτερες μεταβολές στις τιμές να παρατηρούνται στα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα αυγά (25,2%), στα έλαια και τα λίπη (22,9%) και στο κρέας (20%).

Η αύξηση του κόστους σε όλες τις βασικές κατηγορίες τροφίμων συνεχίζει να αποτελεί πρόκληση για τους καταναλωτές.

Πότε μπορούμε να περιμένουμε σταθεροποίηση των τιμών;

Η ακρίβεια των τιμών των σούπερ μάρκετ παραμένει μια συνεχής ανησυχία για τους πολίτες και το κράτος.

Αν και η επιβράδυνση των τιμών της ενέργειας δημιουργεί ελπίδες για μείωση του πληθωρισμού, ο αντίκτυπος στις τιμές των σούπερ μάρκετ παραμένει αβέβαιος. Ενώ προβλέπεται μια μικρή επιβράδυνση της αύξησης των τιμών των τροφίμων τον Φεβρουάριο, παραμένει πρόκληση η άμεση αποτύπωση αυτών των αλλαγών στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς λόγω των συγκρίσεων από έτος σε έτος.

Ακρίβεια: Τα προϊόντα αυτά ανεβαίνουν ακόμη περισσότερο στην τιμή τους

Ακρίβεια: Τον Ιούνιο, οι τιμές αναμένεται να αυξηθούν σε τουλάχιστον 200 προϊόντα με μέσο ρυθμό 6%. Μεμονωμένα προϊόντα θα αυξηθούν έως και 30%. Αυτή είναι η «αιτιολόγηση» για τις νέες αυξήσεις.

Παρά τον αποπληθωρισμό, οι τιμές των τροφίμων εξακολουθούν να αυξάνονται, αν και με χαμηλότερο ρυθμό, ενώ τον Ιούνιο οι τιμές τουλάχιστον 200 προϊόντων αναμένεται να αυξηθούν κατά μέσο όρο 6%.

Ωστόσο, υπάρχουν και μεμονωμένα προϊόντα που η τιμή τους θα αυξηθεί έως και 30%, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Ακρίβεια: Αύξηση σε 1.500 βασικά αγαθά

Συνολικά, μεταξύ της αρχής του έτους και του τέλους Ιουνίου, εκτιμάται ότι οι τιμές σε τουλάχιστον 1.500 βασικά αγαθά θα έχουν αυξηθεί.

Οι νέες αυξήσεις των τιμών αφορούν τόσο τα επώνυμα προϊόντα όσο και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ορισμένα από τα οποία έχουν αυξηθεί έως και 30%. Πρόσφατα στοιχεία της Eurostat έδειξαν ότι οι τιμές των τροφίμων κατέγραψαν αύξηση 9,7% τον Απρίλιο.

Τίτλος

Ακρίβεια: Ο κατάλογος των νέων αυξήσεων των τιμών

Οι ανατιμήσεις αναμένεται να συνεχιστούν, αλλά με μικρότερη ένταση από τις αυξήσεις που σημειώθηκαν τους δύο πρώτους μήνες του έτους. Οι νέες αυξήσεις θα επηρεάσουν 25 κατηγορίες προϊόντων.

Τίτλος
  • Τόνος ιδιωτικής ετικέτας έως 30%
  • Σαλάτες ιδιωτικής ετικέτας έως 30%
  • Βιολογικά προϊόντα έως 19% (από μία εταιρεία)
  • Καθαριστικά σπιτιού έως και 16%
  • Σνακ μέχρι 15%
  • Μαρμελάδες 15%
  • Στοματικό διάλυμα έως 15%
  • Κλιματιστικό ρούχων έως 14%
  • Σαμπουάν από 2% έως 14%
  • Ανθρακούχο νερό έως 12%
  • Σοκολάτες από 4% έως 11%
  • Κρέας από 4% έως 11%
  • Αναψυκτικά έως 10%
  • Κουάκερ 10%
  • Σολομός 10%
  • Ελιές 9,5%
  • Σκουπίζει έως 9%
  • Σαπούνια από 6% έως 8%
  • Ντολμάδες σε κονσέρβα 7%
  • Έτοιμα γεύματα στο ψυγείο 6,5%
  • Μπαταρίες 6%
  • Παγάκια 6%
  • Χαρτί αλουμινίου 6%
  • Παστίλιες 5%
  • Βρεφικό και νηπιακό γάλα σε σκόνη και υγρό 3%
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα 3%

Ακρίβεια: Σημαντική αύξηση της ιδιωτικής σήμανσης

Τίτλος

Σε αυτό το έντονα πληθωριστικό περιβάλλον, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σημείωσε σημαντική αύξηση, ανεβαίνοντας από το 23,8%, που ήταν στο τέλος του 2022, στο 25,4%, σε μια αγορά που περιλαμβάνει και το εκπτωτικό κανάλι, ενώ την ίδια στιγμή οι κατασκευαστές επώνυμων προϊόντων προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικοί, εντείνοντας περαιτέρω την ένταση των προωθητικών τους ενεργειών, από 66,7% το.

Τίτλος
To top