Το δίλημμα της διώρυγας φυσικού αερίου»: «Ο Βαρδινογιάννης κινδυνεύει να χάσει εκατομμύρια από το σχέδιο FSRU της Motor Oil

Επενδύσεις σε κίνδυνο για το FSRU της Motor Oil στην Κόρινθο: Βαρδινογιάννης εξετάζει την εξέλιξη και το κόστος του έργου στην τελευταία τηλεδιάσκεψη.

Το δίλημμα της διώρυγας φυσικού αερίου»: «Ο Βαρδινογιάννης κινδυνεύει να χάσει εκατομμύρια από το σχέδιο FSRU της Motor Oil>

Περιεχόμενα

  1. Βαρδινογιάννης: Τι είναι η «διώρυγα του φυσικού αερίου»;
  2. Βαρδινογιάννης: Θετικές και φέτος οι επιδόσεις της Motor Oil
  3. Βαρδινογιάννης: Αδιανόητο αυτό που κάνει – Δείτε που θα ρίξει 4 δισ. ευρώ
  4. Βαρδινογιάννης: Έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
  5. Βαρδινογιάννης: Ηλεκτροκίνηση

Μάθετε για τον κίνδυνο απώλειας εκατομμυρίων με το FSRU της Vardinoyannis’ Motor Oil στην Κόρινθο, το «κανάλι του φυσικού αερίου». Διαβάστε για το επενδυτικό τους πρόγραμμα ύψους 4 δισ.

ευρώ για τη βιώσιμη ενέργεια, συμπεριλαμβανομένων των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, των πετροχημικών, των βιοκαυσίμων και του υδρογόνου, καθώς και για τον στόχο τους να έχουν το 40% του EBITDA από δραστηριότητες εκτός καυσίμων έως το 2030. Η εταιρεία σχεδιάζει να αναπτυχθεί στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέσω της MORE και στοχεύει να φτάσει τα 2 GW σε λειτουργία μέχρι το 2030.

Συνεχίζουν επίσης να επενδύουν στην E-Mobility και στους σταθμούς φόρτισης και έχουν πραγματοποιήσει σημαντικές επενδύσεις στην κυκλική οικονομία και στα ανανεώσιμα και εναλλακτικά καύσιμα.

Βαρδινογιάννης: Τι είναι η «διώρυγα του φυσικού αερίου»;

Το «Gas Canal» της Motor Oil είναι ένας πλωτός σταθμός υποδοχής και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου, μια επένδυση ύψους 340 εκατομμυρίων ευρώ που βρίσκεται μόλις 22 χιλιόμετρα μακριά από τη Ρεβυθούσα, που σχεδιάζεται στον Κορινθιακό Κόλπο, στον Άγιο Θεόδωρο, στις εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της. Έχει ενταχθεί στο καθεστώς ταχείας αδειοδότησης στο πλαίσιο των Στρατηγικών Επενδύσεων.

Κατά το τελικό market test που διενεργήθηκε «οι δεσμεύσεις έφτασαν μέχρι και 25 χρόνια από την εκτιμώμενη έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της «Διώρυγας Αερίου» και μέχρι 2 δισ. κυβικά μέτρα ετησίως». Η συμμετοχή ισχυρών διεθνών και ελληνικών εταιρειών φυσικού αερίου ενισχύει το έργο και διασφαλίζει τη μακροπρόθεσμη λειτουργία και βιωσιμότητά του.

Το φυσικό αέριο εκτιμάται ότι θα τροφοδοτεί τόσο την ελληνική αγορά (μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας) όσο και τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης (Βουλγαρία, Ρουμανία, Ιταλία έως Ουγγαρία και Ουκρανία).

Βαρδινογιάννης: Θετικές και φέτος οι επιδόσεις της Motor Oil

Σχετικά με τις προοπτικές της εταιρείας για το 2023, ο κ. Βαρδινογιάννης σημείωσε ότι το περιβάλλον διύλισης παραμένει ισχυρό και θετικό, με τα περιθώρια διύλισης να παραμένουν πολύ υψηλά τους πρώτους μήνες του 2023, ενώ ο πληθωρισμός και το ενεργειακό κόστος μειώνονται. Το μέρισμα της εταιρείας για το 2022 θα είναι το υψηλότερο όλων των ετών, ενώ για το 2023, αν οι επιδόσεις της εταιρείας και το ευρύτερο περιβάλλον είναι καλά, το μέρισμα θα είναι και πάλι καλό.

Βαρδινογιάννης: Αδιανόητο αυτό που κάνει – Δείτε που θα ρίξει 4 δισ. ευρώ

Ο μετασχηματισμός της Motor Oil σε έναν περιφερειακό βιώσιμο και διαφοροποιημένο ενεργειακό όμιλο σηματοδοτείται από το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα 7 χρόνια, το οποίο ανακοινώθηκε χθες.

Στόχος της είναι να έχει το 40% του EBITDA της από δραστηριότητες εκτός καυσίμων μέχρι το 2030, γεγονός που θα αυξήσει σημαντικά την αποτίμησή της. Το 4ο τρίμηνο το διεθνές περιβάλλον ήταν και πάλι θετικό, η ζήτηση ήταν ισχυρή και τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν. Η εταιρεία σχεδιάζει να επενδύσει 2,5 δισ.

ευρώ μέχρι το 2030 για την ενεργειακή της μετάβαση σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, πετροχημικά, φυσικό αέριο, βιοκαύσιμα, υδρογόνο και απανθρακοποίηση.

Βαρδινογιάννης: Έμφαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Η εταιρεία αναπτύσσεται στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας μέσω της MORE με στόχο 2 GW σε λειτουργία έως το 2030. Το σύνολο των επενδύσεων ύψους 2,5 δισ. ευρώ περιλαμβάνει 1 δισ.

ευρώ της Anemos, η εξαγορά της οποίας έλαβε την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ενώ το υπόλοιπο 1,5 δισ. ευρώ θα αναπτυχθεί ανάλογα με τις ευκαιρίες που θα προκύψουν. Με την εξαγορά της Anemos, η MORE θα διαθέτει ένα χαρτοφυλάκιο έργων σε διάφορα στάδια ανάπτυξης, με δυναμικότητα άνω των 2,2 GW.

Σε ορίζοντα δεκαετίας, η MORE στοχεύει στη μεγιστοποίηση της αξίας και στην περαιτέρω επέκταση, στοχεύοντας σε εγκατεστημένη ισχύ 2 GW έως το 2030. Επιπλέον 1,5 δισ. ευρώ θα επενδυθούν στις υπόλοιπες παραδοσιακές δραστηριότητες, τόσο για συντήρηση όσο και για άλλες δραστηριότητες, όπως η ολοκλήρωση του CCGT του σταθμού ηλεκτροπαραγωγής που υλοποιεί με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Βαρδινογιάννης: Ηλεκτροκίνηση

Ο Όμιλος συνεχίζει να επενδύει στην ηλεκτρονική κινητικότητα, αναπτύσσοντας στρατηγικές συνεργασίες και εξοπλίζοντας συνεχώς τα πρατήριά του με σημεία φόρτισης.

Μάλιστα, μέχρι το 2023 αναμένεται να εγκατασταθούν 1.000 σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και ταχυφορτιστές. Μέχρι το 2030 ο στόχος είναι να φτάσουν τα 4.000 σημεία φόρτισης.

Με μερίδιο αγοράς άνω του 30%, η Motor Oil μέσω των εμπορικών σημάτων Coral και Avin (στην Ελλάδα, τη Βόρεια Μακεδονία, τη Σερβία, την Κροατία και την Κύπρο) σκοπεύει να αναπτύξει ελκυστικούς προορισμούς πελατών σε όλο το δίκτυο λιανικής πώλησης, διευκολύνοντας τη διείσδυση.

To top