Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα: Vakko, LC Waikiki και Penti πρωτοπορούν

Δείτε την αυξανόμενη παρουσία των τουρκικών καταστημάτων στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων εμπορικών σημάτων μόδας, όπως τα Vakko και LC Waikiki, καθώς και της εταιρίας εσωρούχων Penti. Παρά τις εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, αυτές οι τουρκικές αλυσίδες βλέπουν μια ευκαιρία στην ελληνική οικονομία και αγορά.

Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα: Vakko, LC Waikiki και Penti πρωτοπορούν>

Περιεχόμενα

  1. Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα: από τα μικρά καταστήματα μέχρι τις μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης και υπόδησης
  2. Ηγέτης της Τουρκίας έρχεται: Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα
  3. Επέκταση του «Turkish Zara»: Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα
  4. Εσώρουχα: Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα

Τα τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα γνωρίζουν σημαντική επέκταση, με μεγάλες εταιρείες ένδυσης και υποδημάτων όπως η Vakko, η LC Waikiki και η Penti να αφήνουν το στίγμα τους.

Παρά τις τεταμένες σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, οι τουρκικές αλυσίδες βλέπουν την ελληνική αγορά ως ευκαιρία λόγω της εστίασης της οικονομίας στην «αξία για τα χρήματα» και της δυνατότητας πώλησης προϊόντων χαμηλότερου κόστους που κατασκευάζονται στην Τουρκία. Η Vakko, γνωστή για τα πολυτελή προϊόντα υψηλής ραπτικής, έχει ιδρύσει θυγατρική στην Ελλάδα, ενώ η LC Waikiki, που συχνά αναφέρεται ως «τουρκική Zara», επεκτείνει γρήγορα το δίκτυό της στην Ελλάδα.

Η Penti, ηγέτης στα γυναικεία εσώρουχα και τα είδη παραλίας, σχεδιάζει επίσης μια δυναμική επέκταση στην ελληνική αγορά. Με αυτές τις τουρκικές μάρκες να κάνουν γνωστή την παρουσία τους, η ελληνική αγορά γνωρίζει μια αξιοσημείωτη εισροή τουρκικών επιχειρήσεων.

Οι Τούρκοι «εισέβαλαν» στην Ελλάδα: Έφτασαν στο κέντρο της Αθήνας και κανείς δεν τους πρόσεξε –.

Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα: από τα μικρά καταστήματα μέχρι τις μεγαλύτερες εταιρείες ένδυσης και υπόδησης

Μπορεί οι σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας να βρίσκονται στο κόκκινο τους τελευταίους μήνες, αλλά αυτό δεν φαίνεται να αποθαρρύνει τις τουρκικές επιχειρήσεις από το να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Ειδικά στον τομέα της ένδυσης, μπορεί κανείς να πει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένα είδος εισβολής από τουρκικές αλυσίδες που πιστεύουν ότι μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος σε μια οικονομία όπου η «αξία για τα χρήματα», την οποία οι ίδιες προωθούν, είναι η κυρίαρχη τάση και φυσικά ότι μπορούν να πουλήσουν τα φθηνότερα στην κατασκευή προϊόντα τους στην Τουρκία, η οποία μαστίζεται από τον πληθωρισμό τα τελευταία χρόνια, σε μια αγορά με σκληρό νόμισμα.

Μόλις την περασμένη εβδομάδα μια άλλη μεγάλη τουρκική αλυσίδα ένδυσης δημιούργησε θυγατρική στη χώρα μας προκειμένου να αναπτύξει δίκτυο καταστημάτων στην ελληνική επικράτεια.

Πρόκειται για τον ηγέτη της τουρκικής μόδας, τον όμιλο ένδυσης, ειδών πολυτελείας και λιανικού εμπορίου Vakko της οικογένειας Hako.

Παράλληλα, η LC Waikiki, γνωστή και ως «τουρκικά Zara», επεκτείνει το δίκτυό της στην Ελλάδα, ενώ η αλυσίδα εσωρούχων Penti και το B&G Store, που ειδικεύεται στα παιδικά ρούχα, έχουν επίσης αξιοσημείωτη παρουσία στην Ελλάδα.

Ηγέτης της Τουρκίας έρχεται: Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα

Όσον αφορά τη νέα είσοδο στην ελληνική αγορά, την περασμένη εβδομάδα ιδρύθηκε η Vakko Investment Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία με το διακριτικό τίτλο Vakko MAE.Η νέα είσοδος στην ελληνική αγορά είναι η τουρκική Τουρκία.

Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται σε 500 ευρώ. 000, το οποίο καταβλήθηκε πλήρως από την ιδρυτική τουρκική ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία Vakko Holding Anonim Sirketi.

Σκοπός της εταιρείας, σύμφωνα με την εγγραφή της στο Γενικό Μητρώο Εταιρειών, είναι η διαχείριση, εκμετάλλευση και εκμετάλλευση ακινήτων (συμπεριλαμβανομένων των τουριστικών καταλυμάτων), η εισαγωγή, εξαγωγή και εμπορία ειδών ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ, καλλυντικών, προϊόντων προσωπικής φροντίδας, ρολογιών, κοσμημάτων, κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, οικιακού εξοπλισμού και επίπλων, καθώς και η εκπροσώπηση ξένων και εγχώριων εταιρειών. Η Vakko συγκαταλέγεται στις κορυφαίες μάρκες μόδας και πολυτελείας στη γειτονική Τουρκία και έχει καταφέρει να έχει διεθνή παρουσία.

Δημιουργήθηκε από τον εμβληματικό επιχειρηματία της Τουρκίας Vitaly Hako και ξεκίνησε το 1934 ως ένα μικρό πιλοτικό κατάστημα με την ονομασία Şen Şapka (χαρούμενα καπέλα).

Στη συνέχεια υιοθέτησε το όνομα Vakko για το εμπορικό της σήμα και άρχισε να παράγει κασκόλ από τουρκικό μετάξι.

Σταδιακά, κατάφερε να επεκταθεί πέρα από τα καπέλα, τα κασκόλ/φουλάρια/κασκόλ/κασκόλ και τα υφάσματα και έκανε την είσοδό της στον τομέα των έτοιμων ενδυμάτων, όπου έκτοτε κατέχει ηγετική θέση στην τουρκική αγορά.

Σήμερα η Vakko ειδικεύεται σε προϊόντα πολυτελείας υψηλής μόδας μέσω μιας σειράς από διάφορες συλλογές και καταστήματα. Διαθέτει επίσης πολυτελή πολυκαταστήματα σε εμπορικά κέντρα στην Κωνσταντινούπολη, την Άγκυρα και τη Σμύρνη.

Πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Vakko είναι ο 66χρονος – γιος του ιδρυτή της εταιρείας – Cem Hako, ένας από τους πρωτοπόρους της διοργάνωσης αγώνων Formula 1 στην Κωνσταντινούπολη.

Η σύζυγός του, Ronit Gulchan, έχει εγγραφεί ως σύμβουλος-διαχειριστής της νεοσύστατης εταιρείας στην Ελλάδα.

Επέκταση του «Turkish Zara»: Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα

Μια άλλη μεγάλη αλυσίδα από τη γειτονική μας χώρα, η LC Waikiki, η οποία ειδικεύεται στη λεγόμενη γρήγορη μόδα, επεκτείνεται ήδη δυναμικά στην Ελλάδα, γεγονός που της έχει δώσει τον χαρακτηρισμό «τουρκικά Zara».

Μάλιστα, αυτές τις ημέρες αναμένεται να ανοίξει άλλο ένα κατάστημα, το όγδοο στην Ελλάδα, στο εμπορικό κέντρο του ομίλου Φουρλή στην Αθήνα επί της Πειραιώς και του Κηφισού, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ανοίξουν άλλα δύο, εκ των οποίων ένα στην Κομοτηνή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Θράκη είναι η πρώτη περιοχή της χώρας όπου η τουρκική αλυσίδα θα έχει παρουσία σε όλους τους νομούς, καθώς ξεκίνησε από την Ξάνθη και τον περασμένο Μάρτιο εγκαινίασε το κατάστημα της Αλεξανδρούπολης.

Οι άλλες πόλεις που ήδη φιλοξενούν τις συλλογές του είναι η Θεσσαλονίκη, η Λάρισα, η Κόρινθος και η Πάτρα.

Ο μεσοπρόθεσμος στόχος είναι να ανοίξουν άλλα δέκα καταστήματα μέχρι τις αρχές του 2024, ενώ μακροπρόθεσμα εκτιμάται ότι η ελληνική αγορά μπορεί να καλυφθεί με 40-50 καταστήματα.

Σκοπεύει επίσης να εισάγει και άλλα εμπορικά σήματα που αναπτύσσει ο όμιλος με τον ίδιο τρόπο όπως οι ανταγωνιστές του Inditex (Zara) και H&M.

Τα καταστήματα αυτά θα τοποθετηθούν είτε αυτόνομα είτε ως shop in shops στο μεγάλο LC Waikiki.

Οι μάρκες προτεραιότητας είναι η LCW Dream (το πρώτο ευρωπαϊκό κατάστημα άνοιξε τον Ιούλιο του 2020 στην Ξάνθη) που ειδικεύεται στα εσώρουχα, η LCW Home, με είδη σπιτιού, και η LCW Baby.

Η LC Waikiki, η οποία ιδρύθηκε το 1988 ως μάρκα χονδρικής πώλησης στο Παρίσι, πέρασε σε αποκλειστικά τουρκικά χέρια το 1997 και άρχισε να εμπορεύεται από τη γειτονική χώρα το 2000.

Κύριος μέτοχος, με ποσοστό 47,34%, είναι σήμερα η οικογένεια Kiouchiuk, η οποία ελέγχει τον όμιλο Taha.

Το 2021 η LC Waikiki, η οποία έχει πλέον παρουσία σε 55 χώρες, κατάφερε για πρώτη φορά να ξεπεράσει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε εξαγωγές.

«Η Τουρκία έχει γίνει η τρίτη πιο σημαντική χώρα στις εξαγωγές κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Είμαι στην ευχάριστη θέση να πω ότι 1 δισεκατομμύριο δολάρια από το σύνολο των 12,85 δισεκατομμυρίων δολαρίων των τουρκικών εξαγωγών κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Τούρκων Εξαγωγέων, επιτεύχθηκε από την LC Waikiki», σημείωσε ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της LC Waikiki Vahap Kiouchuk σε δήλωσή του την περασμένη εβδομάδα.

«Η συμβολή στην οικονομία της χώρας μας μέσω των εξαγωγών είναι μια από τις σημαντικές ευθύνες μας.

Είμαστε πλέον η έκτη μεγαλύτερη αλυσίδα ένδυσης στην Ευρώπη και ηγέτης της αγοράς σε 22 από τις 55 χώρες όπου δραστηριοποιούμαστε.

Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε σκληρά και όλες μας οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην επίτευξη του στόχου μας να γίνουμε μία από τις τρεις κορυφαίες μάρκες λιανικής πώλησης ενδυμάτων στην Ευρώπη».

Εσώρουχα: Τουρκικά καταστήματα στην Ελλάδα

Μια άλλη τουρκική αλυσίδα με δυναμικό σχέδιο επέκτασης στην ελληνική αγορά είναι η Penti, η οποία θεωρείται ηγέτης στον τομέα των γυναικείων εσωρούχων και ενδυμάτων παραλίας στη γειτονική χώρα με 400 καταστήματα.

Η Penti Giyim Ticaret, όπως είναι το πλήρες όνομά της, ξεκίνησε το ντεμπούτο της στην ελληνική αγορά από την Αλεξανδρούπολη λίγο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, έχει ήδη επεκταθεί από το περασμένο φθινόπωρο στη Θεσσαλονίκη και τώρα ετοιμάζεται να κατέβει, μεταξύ άλλων, και στην Αθήνα.

Ήδη φέρεται να εξετάζει τοποθεσίες σε πολυσύχναστους εμπορικούς δρόμους της πρωτεύουσας.

Στόχος είναι η ανάπτυξη δέκα καταστημάτων στη χώρα φέτος και του χρόνου, με συνολική επένδυση 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ιστορία της εταιρείας που ξεκίνησε από την οικογένεια Carillo με επίκεντρο τις γυναικείες κάλτσες και τα καλσόν ανάγεται στο 1950.

Το 2010, η Penti έφτασε τα 100 καταστήματα σε.

To top